Елана Фонд Мениджмънт: Инвестициите са достъпни и могат да бъдат важна част от бъдещето ни

Финансовото дружество подкрепя събитието Day off: Family time за втора година

08.05.2025г. / 09 39ч.
Мария Дуковска
Снимка: iStock

Снимка: iStock

За втора поредна година Az-jenata.bg организира събитието Day off: Family time. Цветното и забавно събитие, което ще се проведе на 17 май 2025 г. (събота), ще даде възможност на всички посетители да се запознаят с различни продукти и услуги насочени към здравето, образованието и забавленията през летните месеци. За посетителите – и малки, и големи, ще има организирани много игри и вълнуващи занимания. 

Семейното събитие намира много приятели и съмишленици, а един от най-ценните е управляващото дружество ЕЛАНА Фонд Мениджмънт

Разговаряме с Илияна Демирова от ЕЛАНА Фонд Мениджмънт, която ще ни разкаже повече за дружеството, мисията му и защо подкрепят Day off: Family time за втора поредна година.

Илияна Демирова е маркетинг мениджър с дългогодишен опит, а от няколко години напълно се е потопила в сферата на инвестициите и финансите. Вярва, че всяка жена може да изгради стабилно финансово бъдеще с правилната информация, подкрепа и нагласа. Извън работата, тя е горда майка на 4-годишно момиченце, което я вдъхновява всеки ден.

Илияна Демирова. 

Разкажете ни за ЕЛАНА Фонд Мениджмънт. Каква е вашата основна мисия или философия като бранд?

ЕЛАНА Фонд Мениджмънт е едно от първите управляващи дружества в България и горд създател на едни от първите взаимни фондове у нас. Звучи сериозно, нали? А сега си представете – финансови експерти на събитие за деца! Да, точно така – защото вярваме, че финансите не трябва да звучат като нещо скучно или непонятно. Нашата мисия е да направим света на инвестициите по-достъпен, по-разбираем и… защо не – дори забавен. Една от най-смислените ни инициативи е свързана с инвестиционните продукти за деца и родители – малки суми, отделяни всеки месец, които с времето могат да се превърнат в нещо голямо.

Какво ви отличава от конкурентите ви?

С две думи – ние сме на терен. Присъстваме активно в медии за родители и деца, пишем статии, правим подкасти, участваме в събития. Не просто говорим за инвестиции – говорим на език, който родителите разбират. Искаме да помагаме не само с продукти, но и с полезна информация. Финансова грамотност звучи сложно, но всъщност е едно от най-важните умения за живота – и колкото по-рано започнем да я изграждаме, толкова по-добре. 

Да перифразирам известната мисъл, че „всеки трябва да може да продава, защото в живота всичко е продажби“. Е, не всичко в живота е пари, но определено правилното им менажиране може да ни спести доста главоболия, така че всеки трябва да може да борави с тях умно.

На какви ценности залагате при работата си с клиенти и партньори?

Прозрачност и лично отношение – това са нашите ключови думи. Всеки клиент е различен и нашата задача е да му помогнем да избере най-подходящия за него продукт. За целта сме разработили кратка и лесна анкета, с която всеки може да определи своя инвеститорски профил – тоест, колко риск би бил склонен да поеме. Оттам нататък, правим всичко възможно да предложим решение, което да пасва на желанията и възможностите на клиента.

С какви предизвикателства се срещате най-често във вашата дейност?

Основното предизвикателство е липсата на познания за това как функционират инвестиционните продукти. Много хора се страхуват от думата „инвестиция“ – често с основание, защото в медиите се говори за измами и съмнителни схеми. Но всъщност, в лицензираната финансова индустрия в България нещата са лесно проверими. Например, на сайта на Комисията за финансов надзор всеки може да види дали една компания е легитимна. Така че – нека не се страхуваме, а да се информираме.

Какво ви мотивира да подкрепите събитието Day Off: Family Time?

Day Off: Family Time подкрепяме с огромно удоволствие вече втора година! За нас това е чудесна възможност да се срещнем с родители и дечица, да поговорим, да си поиграем и – между другото – да покажем, че „финанси“ не е мръсна дума. Децата се радват на игрите и наградите, а ние си тръгваме с усмивки и надеждата, че поне една финансова „искра“ е останала в съзнанието им.

Какво послание искате да предадете на аудиторията по време на събитието?

Инвестициите не са само за експерти с костюми и графики. Те са достъпни, интересни и могат да бъдат важна част от нашето бъдеще – и това на децата ни. Малките стъпки днес могат да доведат до големи резултати утре.

Материалът не е препоръка за взимане на инвестиционно решение.