Според статистиките в последните години броят на децата с хранителни алергии се е увеличил значително. Въпреки че няма единодушни теории за това какво предизвиква алергиите у децата е установено, че с някои практики тежестта на проявите на алергични реакции може да се редуцира.

Ето какво съветват учените в педиатричната област:

Не хранете бебетата с твърда храна преди 17-ата седмица

Установено е, че за бебетата, които в този период приемат храни, подходящи за възрастни, е по-вероятно да развият хранителни алергии, отколкото онези, които се придържат към стандартния начин на хранене.

Продължете кърменето

След като започнете да захранвате бебето си поетапно с твърда храна, не спирайте с кърменето. Нека то продължи максимално дълго. Проучванията показват, че защитният ефект, който кърмата има срещу хранителните алергии, е незаменим. Известно е, че кърмата има свойството да повишава имунитета.

Още по темата

Ограничете пакетираните храни

Бебетата, които ядат повече домашно приготвени плодове и зеленчуци, отколкото преработени купешки храни, страдат по-малко от алергични реакции.

Въвеждайте нови храни през интервал от поне 4 дни

Внимателно проследявайте в този интервал дали ще се появят някакви обриви, сърбежи, отоци, затруднено дишане или повръщане. Ако забележите някакво подобно състояние, не повтаряйте приема на тази храна, докато не се посъветвате с педиатъра или алерголога ви. Избягвайте приема на краве мляко преди 1 годинка, на яйца преди 2, ядки преди 3, тъй като е установено, че това са най-мощните причинители на алергични реакции.

Проверете лосионите, които ползвате за бебето, за съдържание на фъстъчено масло

Ако имате фамилна обремененост с този вид алергия, която е особено тежка, проверявайте етикетите за фъстъчен екстракт. Според проучванията, използването на продукти с фъстъчено масло върху раздразнена или наранена кожа може да увеличи риска от развитие на този вид алергия при децата.