Справянето с ежедневния стрес е от първостепенно значение, когато искате да бъдете продуктивни, да се чувствате позитивни и да бъдете на разположение на близките си. Един от така наречените стрес хормони е кортизолът.

Той се секретира от надбъбречните жлези и участва в редица функции в организма, като:

Обикновено вечер неговите нива са по-ниски, а сутрин по-високи. Всяка ситуация на напрежение дори и драстична диета, която спазвате, може да бъде причина за повишаването на нивата на този стрес хормон.

Спортът, релаксиращите терапии и не на последно място храненето, могат да ви помогнат да контролирате ежедневно тези хормони. Споделяме кратък списък на едни от най-полезните храни, които помагат успешно в борбата със стреса.

Спанак

Отлична храна, богата на витамини A, C и B, калий, калций, фосфор и магнезий. Тези незаменими витамини и минерали спомагат за намаляването на хормоните на стреса в тялото. Благодарение на тях настроението ви ще е стабилизирано и вие ще се чувствате във форма.

Кафяв ориз

Той е подходящ за всекидневна консумация, както и ценна добавка към вашата здравословна диета. Отличен източник е на витамини от групата В, които са от съществено значение за правилното функциониране на всички тъкани, клетки и органи.

С помощта на витамините от групата В вие се грижите за здравето на сърцето, поддържате силна имунна система, насърчавате мозъчната дейност.

Редовната консумация на кафяв ориз помага да преборите стреса и предотвратява различните видове психични разстройства. За да бъдете винаги в настроение, хапвайте по-често от него.

Сьомга

Тази мазна риба е с високо съдържание на омега-3 мастни киселини, които увеличават т. нар. щастливи мозъчни химикали като серотонин и помагат за регулиране на хормони на стреса (адреналин и кортизол).

Омега-3 мастните киселини спомагат и за подобряване функциите на мозъка. Други полезни риби, богати на тези мастни киселини са скумрия, сардини, риба тон.

Авокадо

Екзотичният плод се бори успешно с хормоните на стреса. Той е богат източник на протеини, важни минерали, витамин Е и витамин С. С неговата консумация вие доставяте на организма си и калий, фибри и здравословни мазнини.

Авокадото помага на нервните и мозъчните клетки да бъдат здрави, а също така и намалява нивата на стрес. Ако имате високи нива на холестерол, този плод ще помогне да нормализирате нивата му и да имате здраво сърце.

Още по темата

Боровинки

Тези малки вкусни плодове са богати на антиоксиданти, които също могат да ви помогнат в борбата с ежедневния стрес. В тях се съдържат и важните витамин Е, витамин С, манган и магнезий, които са необходими за понижаване на нивата на стрес. Редовната им консумация ще намали безсънието, депресията и ще ви поддържа в добро настроение.

Портокали

Портокалите са едни от най-полезните цитрусови плодове, които контролират стрес хормоните. За да бъдете във форма, за да намалите вредното влияние на свободните радикали свързани със стреса и сърдечните проблеми, вие се нуждаете от достатъчно количество витамини А, В, С.

Най-добрият начин да си ги доставите всекидневно е като консумирате пресен портокалов сок или добавяте портокали към здравословните смутита.

Бадеми

Едни от най-нискокалоричните ядки са с високо съдържание на витамини E, B2, цинк, магнезий и полезни мазнини. Тяхната консумация повишава вашите енергийни нива, което от своя страна намалява нивата на хормоните на стреса.

В случай, че бадемите не са ваши любими ядки, други, с които може да ги замените са шам фъстък, орехи, лешници.

Мляко

Колко често консумирате мляко? Според проучвания тези хора, които консумират редовно мляко са в пъти по-малко стресирани. Как консумацията на мляко влияе положително върху нашата нагласа и настроение?

Всичко е благодарение на богатството от калций, витамини A, D, белтъчини и антиоксиданти, които помагат на организма да се бори със свободните радикали, които се освобождават, когато се чувствате стресирани.

Не напразно специалисти препоръчват преди сън или когато сте напрегнати да изпивате по една чаша топло мляко с мед.