Летните горещини са проблем за всеки човек, но за бременната жена те могат да се превърнат в истински ад. Кожата започва да сърби и пари, появява се задух, потене и повишена вероятност за най-опасното за здравето – дехидратацията. Няма как да избегнете високите температури, те ще са факт поне 3 месеца. Но има няколко неща, които ще ви помогнат да преживеете по-леко жегите:

Изберете водна гимнастика за бременни пред кардио тренировка. Ако бременността ви е лека и нямате препоръки от лекаря да се ограничавате с определени физически дейности, вместо кардио тренировки, раздвижете се с водна гимнастика. Освен че така ще се поддържате в добра форма, ще се разхлаждате през летните жеги.

Още по темата

 

Прохлада в киното. Жега е, а на вас не ви се стои вкъщи и мечтаете за прохлада и малко разнообразие. Отидете на кино! През деня почти няма хора в кината, така че ще можете да гледате някой хубав филм на спокойствие, ще похапнете малко пуканки и най-важното – ще ви е приятно прохладно!

Намалете дневния прием на сол. В горещините най-опасно е да се обезводните. Важна мярка, за да се застраховате срещу такъв риск е да намалите приема на сол и пикантни храни. От тях ще ожаднявате още повече, което и без това е факт в жегите.

Разголете се. Не се притеснявайте от фигурата си, дори и да сте качили малко повече килограми по време на бременността. Най-важното за този период е да се чувствате комфортно и ако късите летни рокли ви помагат, не се свенете да разголите плът.

Яжте богати на фибри плодове и зеленчуци. За съжаление, запекът и бременността често вървят заедно. За да избегнете неприятния запек, хапвайте повече плодове и зеленчуци, богати на фибри, които разхлабват стомаха. Такива са пъпешът, динята, боровинки, краставици, зелени салати.

Забранете си джапанките. Любимите ни чехли и джапанки през лятото, с разделител между палеца и показалеца са наистина много удобни, но не и когато сте бременна. Защото при такъв тип чехъл цялата тежест (а вие определено сте понаедряла), се премества върху глезените и ги прави уязвими към наранявания и изкълчвания. Изберете чехли с каишка например отзад зад глезена, които го държат стабилен.