По време на бременността бъдещата майка задължително трябва да се храни здравословно. Има някои продукти, на които е препоръчително да се набляга през деветте месеца заради доказаните им здравословни ползи.

Постно месо

Месото, което се консумира по време на бременността, трябва да е бедно на наситени мазнини и тлъстини или условно наричаното „постно“ месо (както знаем, месото няма как да е наистина постно).

Движенията на бебето – защо са важни и какво значат?

Аминокиселините в месото са есенциални за правилното развитие на плода. Те дават основни градивни елементи на развиващото се бебе. Месото е богато на желязо, което е от решаващо значение за развитието на червените кръвни клетки в организма на бебето.

Леща

Лещата е много богата на витамин В и в частност на фолиева киселина. Вместо да я приемате само като добавка, яжте повече леща. Фолиевата киселина има свойството да предотвратява вродени дефекти.

Лещата е богата и на растителни протеини и желязо.

Кисело мляко

В киселото мляко се крият завидни количества калций, нужен на плода, за да се развият правилно мускулите и нервите.

Сьомга

Сьомгата е добър доставчик на омега-3 мастни киселини. В нея се съдържат още витамини А и Е, които намаляват риска от следродилна депресия при майката. Омега-3 мастните киселини участват активно в здравословното развитие на сърдечносъдовата система на бебето.

Кърмене и вегетарианство

Освен сьомга, риби с подобни хранителни характеристики са сардините, херингата.

Авокадо

Авокадото също е много богато на фолиева киселина. В него се съдържат още витамини от група В и витамин С. Авокадото е много полезно за правилния растеж на нервните клетки, както и за растежа на мозъчната тъкан.

Овесени ядки

Овесените ядки са прекрасен източник на фибри, витамини от група В, желязо и други полезни минерали.

Още по темата

Ядки

Ядките са хранителни и калорични, което предпазва от резки огладнявания като едновременно с това дава много енергия. В тях се съдържат големи количества мазнини, които обаче са полезни и важни за плода.

Моркови и чушки

Морковите и чушките са много богати на бета-каротин, който организмът превръща във витамин А. Той е жизненонеобходим за развитието и здравето на очите, кожата, костите и вътрешните органи на бебето. Тези два продукта са богати още на витамини В6, С и много фибри.

Манго

Мангото е много вкусен и сочен плод, изтъкан от полезни свойства. Богато е на витамини А и С, магнезий, успокояващ мускулните крампи през бременността.