Правилното хранене и консумацията на най-вече здравословна храна е от съществено значение за бременните жени и най-вече за развиващия се плод. През първите три месеца от бременността бебето се развива много интензивно, а началното развитие е от съществено значение за избягване на някои вродени дефекти.

За да се подобри здравословното развитие на плода през първия триместър, бременната жена е добре да наблегне на някои важни за този период храни.

4 ползи от консумацията на яйца по време на бременност

Спанак

Спанакът съдържа големи количества фолиева киселина, което е от решаващо значение за намаляване риска от вродени дефекти на невралната тръба.

Леща

Лещата е богата на растителни протеини, които в първите три месеца от развитието на бебето помагат тъканите на мускулите му да се развият правилно.

Цитрусови плодове

Цитрусите са богати не само на витамини, но и на фолиева киселина. Сред тях първенец е грейпфрутът.

Ядки

Бременните жени се нуждаят от допълнителни 60 г протеини на ден, които могат да дойдат от полезните ядки.

Извара

Изварата съдържа добри количества калций и протеини, които изграждат костите и мускулите.

Аспержи

Аспержите са сред храните, доставящи витамин D. Те не са особено много, затова са важни.

Яйца

Яйцата са друг много по-богат източник на витамин D сред хранителните продукти. В тях се съдържа още и калций, който в комбинация с витамин D изгражда здрави и плътни кости.  

Топ 10 суперхрани за бременни

Още по темата

Броколи

Броколите имат изненадващо високо за растителна храна съдържание на желязо. То е жизненонеобходимо през първите три месеца от развитието на бебето, тъй като спомага за образуването на червени кръвни клетки.

Фасул, боб

Фасулът е прекрасен източник на растителни протеини и бавно разградими въглехидрати, които не предизвикват покачване на кръвната захар и инсулина.

Кисело мляко

Киселото мляко е прекрасен източник на витамин D и калций и е много вкусно. В допълнение намалява сутрешното гадене.

Пилешко

Пилешкото месо е доставчик на желязо, важно за кислорода в кръвта на майката и бебето. Чистото пилешко месо е бедно на мазнини и богато на ценни протеини.