Както вече знаете достатъчната консумация на FOLACID ( витамин Б9) намалява риска от вродени увреждания на бебето до 70% като спомага за правилното развитие на гръбначния стълб, мозъка, образуването на ДНК и доброто развитие на клетките. Витаминът оказва и положително въздействие върху организма на бъдещата майка - тонизира и намалява нивото на стресовите хормони. Особено полезен е за жени, склонни към анемия.
Тъй като организмът не произвежда фолиева киселина, тя трябва да се набавя най-вече чрез храна или приемането й под формата на таблетки.
Витамин В9 се съдържа в най-голямо количество в хляба. Няколко филийки хляб на ден набавят в организма 50% от необходимото количество фолиева киселина.
Фолиевата киселина е и единственото хранително вещество, при което потребностите на бременната са увеличени двойно.
Необходимото количество FOLACID при бременните жени е 400 мкг дневно.

Къде и колко се съдържа фолиевата киселина?

ХранаКоличествоФолиева
киселина
Процентно
съдържание
Портокалов сок1 чаша109 mcg*27%
Замразени малини1 чаша65 mcg16%
Леща(сготвена) 1/2 чаша179 mcg45%
Спанак(сготвен)1/2 чаша131 mcg33%
Боб1/2 чаша128 mcg32%
Аспержи(сготвени)1/2 чаша121 mcg30%
Ряпа1/2 cup86 mcg21%
Стафиди1 чаша 402 mcg100%
Жито1 чаша301 mcg75%
Фъстъци1/3 чаша117 mcg29%
Семки1/3 чаша109 mcg27%
Варени пилешки дробчета1/4 чаша269 mcg67%
Говежди дроб1/4 чаша162 mcg40%