Бременността е време, в което хапваме повече, малко повече се глезим, може би, но не бива да спираме да спортуваме. И все пак доколко?

Повечето от спортовете не са забранени, освен при рискова бременност и особено в първите месеци от бременността. Все пак физическите натоварвания следва да са в рамките на разумното, да не водят до преумора.

Според голяма част от литературата по темата най-доброто физическо упражнение за бременната жена е ходенето. Ходете колкото можете повече пеша.

Плуването е може би най-препоръчителния спорт за бременните. Стига водата в басейна да е чиста, разбира се. Във водата тялото се отпуска и тя действа благоприятно на мускулатурата. Този спорт може да се упражнява до седмия месец.

Можете да правите и гимнастика като избирате по-леки упражнения или комплекси за бременни (има множество книги и ръководства по темата). Не е желателно да изпълнявате упражнения, свързани с напрягане на корема.

Независимо кой спорт изберете, трябва да внимавате да не се преуморявате, да не се пресилвате, да не се обезводните и следва да спрете веднага, когато почувствате задъхване или умора.