Когато децата растат, те се нуждаят от разнообразна храна. Не трябва да им липсват минерали, витамини и полезни мазнини. Живеем в модерен сявт, в който те още от пубертета искат да изглеждат максимално добре.

Още по темата

През техния поглед това означава да ограничат храната до минимум, да не приемат хранителни добавки, които не са подходящи за възрастта им и са със съмнителен характер.

Нови изследвания показват, че когато един тийнейджър консумира храна, бедна на незаменимите омега-3 мастни киселините, това може да се отрази негативно върху здравето му.

Защо са толкова важни тези киселини?

Омега-3 мастни киселини са есенциални мастни киселини. Те са необходими, за да могат нашите органи да функционират нормално. Те помагат да се намали възпалението в организма, намаляват риска от сърдечносъдови заболявания, облекчават симптомите на астма, намаляват нивата на холестерола.

Материал, публикуван в списание  Biological Psychiatry разглежда връзката между приема на Омега-3 и поведението на тийнейджърите. Според учените тези, чиято храна е бедна на тези полезни мастни киселини са склонни да изпитват повече тревожност дори и след години.

Храни, богати на Омега-3 мастни киселини са  херинга, аншоа, скумрия, сьомга, риба тон, орехи, боб, шарен боб, спанак,  броколи и други.

 Обърнете внимание на това как се храни вашият тийнейджър. Едва ли си спомняте как вие сте се хранили в тази крехка възраст, но ако сте склонни по-често да изпитвате тревожност, това може да значи, че храната ви е била оскъдна на омега-3 мастни киселини.