Дори да харесваме работата си, често в работния процес се натрупват дразнения и поводи за ядове, които ни се отразяват психически и физически. Трудно е човек да запазва самообладание непрекъснато. Понякога се изпускат нерви, разменят се реплики, разни несправедливости ни изваждат извън релси.

Стресът на работното място може сериозно да увреди здравето ни, повече, отколкото предполагаме. Ето защо трябва да направим всичко възможно да се успокоим.

Кои техники ще ни помогнат да се абстрахираме от стреса на работа?

Говорете с някои близък

Ако имате нужда да споделите нещо свързано с работата, по-добре го направете с някой, който е извън работния ви кръг. За предпочитане нека това бъде близък от семейството, интимен партньор или приятелка.

Разказването на работните неволи на страничен човек разтоварва неимоверно много, а освен това той може да ви даде ценен съвет като човек, разбиращ ситуацията отстрани.

Взимайте си необходимите почивки

Колкото и работа да имате, излизайте в почивка през определен интервал от време. Това е критично важно за здравословното ви състояние. Не се заковавайте на работното си място с часове. Това крие рискове за всички по-важни органи и системи в тялото, но най-вече вреди много на нервната система и психиката.

Правете си почивки по 5-10 минути на всеки 2-3 часа. Така ще съхраните ума си бистър и ще редуцирате нивата на стреса в организма си.

Винаги можете да си намерите повод да се разходите за кафе, да отидете до тоалетна или просто да направите няколко тегела по стълбите. Физическото движение разтоварва изключително много стреса от организма.

Задължително се наспивайте

Ако към работния стрес добавите и липса на сън, това ще ви скапе много бързо. Задължително трябва да си осигурявате 8-часов режим на сън. Ако не дадете възможност на мозъка и организма си да се отърсят от напрежението през работния ден, силите на тялото ви ще започнат да се изчерпват.

Постепенно ще изпаднете в хронична липса на енергия, умора, неспособност за вършене на ежедневните задължения, затруднена памет и концентрация.

Всичко това ще утежни още повече изнервеността ви на работното място.

Още по темата

Бъдете честни с шефа си

Ако имате някакви проблеми, трябва да ги споделите с шефа си, освен ако не смятате, че това ще се окаже вредно за вас. Понякога се притесняваме да споделяме с преките си началници, а това се оказва най-голямата грешка.

Ако се чувствате претоварени или ако имате притеснения че няма да се вместите в посочените срокове, поговорете с шефа си и бъдете честни. Всички сме хора и бихме могли да се опитаме да влезем в положението на другите.

Поплачете си

Понякога плачът е най-мощното разтоварващо средство. Не го правете в офиса пред другите, разбира се, просто отидете в тоалетната или излезте на място, където ще можете да останете насаме, докато ви мине. След като се наплачете ще почувствате страхотно облекчение и разтоварване от плещите ви.

Не се потискайте – това е най-голямата ви грешка, която ще ви попречи да откриете баланса и хармонията на работното място.

Снимки: iStock