Задоволяването глада на новороденото е трудна задача, защото са ви необходими над 500 калории на ден. Постарайте се да консумирате малко повече от обичайното за вас. Ако се храните по-малко, вашето тяло ще продължи да произвежда кърма, но вие ще се чувствате отпаднали и без енергия.

Това също би могло да доведе до забавяне на процеса на възстановяване след раждането.

Вашата диета по време на кърмене – осигурете си достатъчно храна

Осигурете си по една-две високоенергийни закуски (освен задължителните три основни хранения на ден) напр. сандвич с шунка или пилешко, сирене, тост или сушени плодове и ядки (в случай, че не сте алергични към изброените). Киселото мляко или пресните супи също биха били добро решение.

Богати на желязо храни

В случай че сте диагностицирани с ниско ниво на желязо в кръвта е необходимо да приемате хранителни добавки, богати на желязо. Те ще ви помогнат да превъзмогнете чувството за умора и отпадналост. Включването във вашата диета по време на кърменето на храни, богати на желязо, също би повлияло положително – червено месо, зърнени закуски, твърдо сварен яйчен жълтък, зеленолистни зеленчуци.

Не забравяйте да включите в хранителния ви режим картофи, цитрусови плодове, домати и чушки. Съдържащият се в тях витамин С, спомага за усвояването на желязото в яйцата, зеленчуците и зърнените храни.

Храни, които да консумирате в умерени количества

Някои храни биват определяни като възможни причинители на раздразнения при детето (напр. газове, колики и дори диария), когато бъдат приети от майката, посредством майчиното мляко. Главните виновници за упоменатите неразположения са доматите, прекомерните количества цитрусови плодове и соковете от тях, чесън, суров лук, ягоди, газирани напитки, пикантна храна, шоколад и бобови храни.

Не е необходимо да прекратите консумацията им, а да ги консумирате в умерени количества. Може напълно да ги изключите само ако смятате, че те причиняват неразположение на бебчето ви. Понякога чувствителността към млечни продукти може да причини неразположение, наподобяващо това при колики.

Ако обмисляте да спрете тяхната консумация, молим ви да се обърнете към вашия медицински специалист, за да сте сигурни, че и при това положение вие ще осигурите необходимите му хранителни вещества.

Друга важна препоръка би била да намалите количеството кофеин, което приемате с чая, кафето или с някои безалкохолни напитки. В противен случай бихте нарушили съня на вашето бебче.

Моля, имайте предвид, че информацията в тази статия е базисна, препоръчителна и не може да бъде приемана като заместваща професионалната/медицинска такава. Ако вие, вашето дете или член от семейството срещате някои от изброените симптоми, моля, обърнете се към вашия личен лекар/педиатър. Philips Avent не може да бъде държан отговорен за вредите причинени от предоставените препоръки.

Снимка: iStock