Думата „диета“ винаги звучи стряскащо, ограничаващо. Когато искаме да отслабнем, прибягваме до драстични методи, които имат краткотрайни резултати. Чували ли сте за фракционната диета?

Това е специален хранителен режим, който се базира на честа консумация на храна в малки количества. Важно е менюто да е съставено от здравословни храни и да бъде изключен приемът на пържено, газирано, подсладени напитки, тестени изделия, сладкиши. Повече вижте в галерията ни.

6 билки и подправки за отслабване

За да се постигне отслабващ ефект с диетата се препоръчва постепенно да бъде намаляван размерът на порциите, за да не трупа тялото ни запаси.

Ползата от спазването на фракционната диета е, че не изпитваме постоянен глад, намалява се рискът от преяждане, постепенно тялото привиква към този модел на хранене. Но диетата помага не само за отслабване, но и за очистване на организма от токсини, облекчава храносмилането.

Още по темата

Резултатите от нея може да не са толкова бързи, колкото очаквате. Но сваляте здравословно теглото си, подобрявате метаболизма, консумирайки на всеки 2-3 часа малки порции храни. Може да следвате фракционната диета в рамките на 5 дни, след това 10 дни да се храните нормално и отново да я продължите.

Важно е между режимите, когато се храните нормално да не хапвате захар, сладкиши, тестени закуски, храни приготвени от бяло брашно, да избягвате подсладените напитки.

Ето едно примерно меню:

7:00 ч. Чаша зелен чай без захар/ кафе;

9:00 ч. Овесена каша или купичка настъргани моркови овкусени с лимонов сок;

11:00 ч. Плод по ваш избор;

13:00 ч. Малко парче печено месо, филийка пълнозърнест хляб с масло;

15:00 ч. Едно твърдо сварено яйце или парче сирене, или 100 г извара;

17:00 ч. Салата от пресни зеленчуци;

19:00 ч. Няколко сушени кайсии или сливи, предварително накиснати във вода;

21:00 ч. Чаша натурално кисело мляко;

Ако сте пропуснали хранене, продължете диетата по график. Не забравяйте да пиете достатъчно вода.