Когато сме влюбени несподелено, или пък ни се е случила раздяла с партньора, обикновено се чувстваме тъжни, депресирани, плаче ни се, нямаме желание за нищо. Казваме, че сърцето ни е разбито.

Синдромът на разбитото сърце е съпроводен с мъка, която тежи не само на мисълта ни, че сме самотни, но и оказва значително въздействие върху тялото. Стресът свързан с него, понижава имунитета, повишават се кръвното налягане, сърдечната честота, нивата на кортизола, появява се физическа умора.

1. Поемете контрола

Първото, което обикновено се случва, когато изпитваме любовна мъка е да се предадем на негативните емоции. Губим желание за любимите ни занимания, хобита. Затова, поемете контрол и проявете инат в това да продължите с интересите си.

2. Не задържайте емоционалната си болка

Проучвания са доказали, че изразяването на емоциите значително намалява стресовата реакция на тялото. Ако ви се говори – говорете с приятели и близки. Пишете на лист хартия, когато няма с кого да говорите. След това скъсайте и изхвърлете написаното, сякаш чистите душата си от негативното.

Защо намирането на истинската любов е толкова трудно

3. Не поставяйте ограничение във времето на емоциите си

И не позволявайте на другите да го определят. Вашето време за изцеление за тази любовна травма е уникално ваше. Но не му позволявайте и да трае твърде дълго.

4. Нахранете душата си

Тя винаги има нужда от грижи, които могат да се изразяват по много и различни начини – масаж, хубава музика, концерт, театър, ароматерапия и т. н.

Той ми блокира номера и в социалните мрежи

5. Не пренебрегвайте здравето си

Когато страдаме любовно, възможно е някои хронични болежки да напомнят за себе си или да се появяват нови физически неразположения. Не пренебрегвайте здравето си!

6. Хранете се здравословно

В общи линии, когато страдаме от синдрома на разбитото сърце имаме два варианта за хранене – храним се недостатъчно, защото нямаме апетит или „облекчаваме“ мъката, тъпчейки се с нездравословни храни. Тук също трябва да проявите своя силен характер и да се погрижите за здравето и красотата си, избирайки здравословни храни. Знаете, че сладкишите и мазните бургери няма да ви накарат да се почувствате по-добре, напротив. Съвсем скоро ще забележите как трупат килограми, а това ще ви потисне още повече.

Чайове за сън, с които да заспивате по-лесно

7. Осигурете си пълноценен сън

Трудно е, нали? Когато страдаш за някого, да спиш пълноценно, но е още нещо, което ще трябва да преодолеете. Не забравяйте, че натрупаната умора само ще започне да влошава нормалния ви ритъм на живот.

Още по темата

8. Подбирайте социалния си кръг

Когато се борите с любовна мъка, имате нужда от хора, които ви подкрепят, с които прекарвате времето си приятно, чувствате се презаредени. Не ви трябват отрицателните личности, онези, които по всякакъв начин и умишлено ви връщат в болезненото минало, които ви карат да се чувствате виновни по някакъв начин.

9. Погрижете се за духа и тялото с различни занимания

Опитайте с йога, медитация, спорт. Те помагат за снемане на напрежението, а и мисълта, че правите нещо хубаво за себе си ви кара да се чувствате по-добре.