Напоследък хората са наплашени от яденето на яйца заради все по-ширещото се схващане, че носят само лош холестерол на организма.

Много изследвания опровергават това твърдение. Яйцата са необходими на човешкия организъм, защото съдържат важни протеини и витамин D.

Опасенията от повишение на холестерола са свързани най-вече с количеството погълнати яйца.

Предстоят великденските празници. Както знаем, традицията повелява да украсим богато и цветно твърдо сварени яйца.

Какво трябва да знаете, за да си приготвите най-добрите твърдо сварени яйца?

1. Поставете яйцата в един слой на дъното на тенджерата. Покрийте ги със студена вода на височина два пъти тяхната собствена. Загрейте котлона, след като сте сложили яйцата в тенджерата.

Добавете една-две лъжички оцет към водата. Той помага за предотвратяване на напукването на черупката, както и за по-лесното й отделяне от белтъка при белене.

Според някои добавянето на 1 лъжичка сол към водата също помага срещу напукване.

2. След като водата заври, намалете котлона на средна температура. Оставете яйцата да къкрят около 12 минути за твърдо сваряване.

Още по темата

След това изключете котлона и ги оставете в горещата вода за още 12 минути.

В зависимост от вида на яйцата и тяхното количество може да се наложи да ги подържите в горещата вода за още няколко минути.

3. Излейте водата от тенджерата. Важно е, обаче, да не ги оставяте да изстинат прекалено много преди да ги боядисате, защото температурната разлика може да предизвика напукване. Знаем, че боите за яйцата се употребяват горещи. Ако яйцата са вече студени може да се нацепят.

Сварените яйца могат да се консумират в рамките на 4-5 дни, не повече, защото започват процеси на гниене и отделяне на миризми.