Скоро ще запече слънце и няма да има причина да се притесняваме от студената вода на закритите басейни. Да можеш да плуваш е предимство – не само защото можеш да изпиташ чувство, подобно на летене, да разгледаш морското дъно, да скочиш отвисоко със сравнително по-малко притеснения за плътността на повърхността, която те очаква долу, но и защото чрез физическото натоварване, което изисква то, поддържаш добра фигура.

1. Чрез плуването се освобождава напрежението в гръбначния стълб – не се налага да действа като опора след като няма тежест, която да носи.

Още по темата

2. Плувайки, натоварваме много групи мускули на тялото си и рядко се стига до мускулна треска, освен ако не прекалите. С различните стилове на плуване и редица упражнения можете да оставите едни мускули да починат, а да натоварите други.

3. Плуването е идеалното кардио упражнение – тренира сърцето, правейки го по-издръжливо, и ви учи да дишате правилно.

4. Можете да съчетаете плуване с водна аеробика, за да изгорите нежеланите мазнини от тялото си. Освен това водата масажира кожата и ви помага да изглеждате в идеална форма.

5. Плуването щади ставите. При него има много по-малък риск от контузия, отколкото например при вдигане на тежести или упражнения на земя.

6. Хората, които по някакъв начин са възпрепятствани да се натоварват твърде много, могат съвсем спокойно да заложат на плуването, за да има все пак някаква физическа активност в ежедневието им. Жена, която преди често е тичала в парка, а сега е бременна може да се посъветва с личния си лекар и да започне да ходи на плуване.

7. Всяко натоварване на тялото, което правим с удоволствие, ни освобождава от натрупания стрес. Оставете се на водата и плувайте в името на собственото си здраве.