Знаете ли, че японската храна е сред най-здравословните за човешкия организъм? Нещо повече, спомага за поддържането на желаното тегло и прави кожата по-красива. Когато стане въпрос за японска храна, не трябва да се сещаме единствено за риба и суши. Освен храната сама по себе си, отношението към всяко едно ястие е част от културата на японеца.

Японците препоръчват да се яде спокойно без излишно бързане. По този начин всъщност изяждаме по-малко количество. Мозъкът има нужда от време, за да даде сигнал на стомаха, че е сит. Колкото по-бързо се храните, толкова повече храна ще приемете преди да усетите засищане. Нищо чудно, че Япония е една от страните в света, в която хората със затлъстяване са най-малко.

Още по темата

Ето какви практически съвети можете да чуете от една японска домакиня, която елегантно пренася с красиви дървени пръчици храната от чинията до устата си:

  • Яденето на свежи или съвсем леко задушени зеленчуци допринася за чувството на ситост.
  • Избягвайте готовата храна.
  • Планирайте точно кога ще се храните и си създайте режим на хранене.
  • Наслаждавайте се на храната. Има значение дали изяждате порция ориз с мислена усмивка, или не.
  • Хранете се с повече риба – по този начин ще си набавите така важните за организма омега-3 мастни киселини. Препоръчват се риба тон, сьомга, скумрия, сардина или калмари.
  • Приемайте храни, които се грижат за тъканите в организма – лук, цитрусови плодове, ябълки, грозде, соя.
  • Пийте чай по всяко време на деня. Заместете кафето с чай – така ще подобрите състоянието на кожата и организма си като цяло.

Основното, на което трябва да обърнете внимание, е разнообразието и количеството храна, която приемате. Търсете насладата във всяка хапка. Купете си и дървени пръчици – кой знае, може би така ще се почувствате най-близо до мъдростта на Изтока и ще чуете съветите му.