Чувствате ли се подути? Особено в горещите дни много хора се усещат по този начин.

Задържането на течности е неприятен проблем, който се изразява в натрупване на течностите тъканите и забавя кръвообращението. Лимфната система на всеки от нас работи така, че тя отцежда течностите от тъканите.

Още по темата

Но когато те не са напълно отстранени, тогава задържаме течности и задържането се изразява в подуване на определени области на тялото като крака, ръце,  лице или на цялото тяло. 

Най-честите причини за задържане на течности са:

  • месечен цикъл
  • хормонални проблеми
  • бременност
  • липса на витамин В1
  • слаби вени на краката
  • бъбречни проблеми
  • сърдечни проблеми
  • артрит
  • алергии и други

Как да намалите задържането на течности?

Често не обръщате внимание на начина на живот. Забързаното ежедневие ви кара да се движите по-малко, да  консумирате вредни храни „на крак“, да спортувате по-малко. Ето няколко съвета, които могат да помогнат да облекчите това неразположение.

Пийте повече вода! Не забравяйте задължителното количество от 1,5л на ден. Дехидратацията на тялото е една от причините за задържането на течности. Когато приемате достатъчно, то успява да изхвърли ненужните.

За тези, които работят на крак и на бюро е познато оттичането на краката, особено през летните месеци. Носете удобни обувки, в почивката и след края на работния ден отмаряйте краката като ги повдигате леко на мека и удобна възглавница.

Солта също има вина за задържането на течности. Опитайте се да консумирате по-малко от нея или купувайте такава, която е с ниско съдържание на натрий.

След прекалената консумация на алкохол, тялото ви има нужда от много течности. Дали не трябва да намалите алкохола?

Ходете пеш или тренирайте поне два пъти седмично. Редовните физически упражнения подобряват кръвообръщението и насърчават изхвърлянето на излишните течности от тялото.

Пийте чай от глухарче, защото той е известен като естествен диуретик. Хапвайте и повече тиквички, краставици, диня и пъпеш, те също са диуретици.

Консумирайте повече банани, защото те са богати на калий, който е от значение за отстраняването на течностите.

Приемайте достатъчно количество  витамини А и C. Те укрепват кръвоносните съдове и капилярите.

Намалете стреса. По време на стрес тялото не само, че може да пълнее, но и не може да се справи с токсините и течностите, които се задържат. Управляването на стреса е най-доброто решение. 

Ако въпреки тези съвети продължавате да задържате течности, трябва да се консултирате с лекар.