Как преминава един ваш ден? Замисляте ли се как започва, какво се случва в него и как завършва? Много хора не усещат динамиката на ежедневието. Толкова са погълнати от отговорности, проблеми и навременно изпълнение на задачите, че често не разпознават симптомите на стрес.

Има симптоми, за които не предполагате, че подсказват за стрес. Тялото, духът и умът винаги изпращат предупредителни сигнали. Ето някои от тях, на които трябва да обърнете внимание.

Болки в шията и мускулите

Дългите часове пред компютъра могат да отключат признаците на стрес. Стресът оказва влияние върху костно-мускулната система. В резултат, вие усещате напрежение в шията и в други части на тялото. Спазмите в мускулите на краката също са често срещан проблем.

Потрепвания в окото или в очите

Неприятно състояние, което може да продължи с часове, до дни и със седмици. Това състояние е познато като блефароспазъм. Правете кратки и чести почивки от работата пред компютъра.

Още по темата

Разръфани и разранени кожички около ноктите

Първи признак на стрес, който алармира, че на тялото му липсват важни витамини. Друг често срещан вреден навик е гризането им, особено в напрегнати ситуации. Правите го импулсивно и често дори не усещате, че ръката ви е попаднала в устата. Вместо това имайте антистрес топка, която да намали напрежението.

Скърцане със зъби

Този лош навик може да наруши зъбния емайл. Често се случва да скърцате със зъби и по време на сън и рядко разбирате за това. Но има специални шини, които хората с този навик поставят в устата си преди сън, за да намалят излишното триене и стискане на зъби.

Обриви

Кожата е един добър барометър за нивото на стреса във вашия живот. Напрегнатите ситуации могат да предизвикат обриви, червени петна по ръцете, лицето, по гърба. Според учени това се дължи на хистамина, който по време на стрес повишава нивата си и предизвиква тези неприятни усещания.

Гадене

Това усещане е често срещано при ученици и студенти непосредствено преди полагане на изпити. Болки в корема и стомаха и позиви за повръщане могат да нарушат ритъма на живот.

Мудност и сънливост

Стресът не само ви изцежда психически, но и физически. Бързо започвате да усещате умора. Често сънят ви е прекъснат и нарушен от негативни мисли. Това ви кара през деня да усещате непрестанна умора.

Отделяйте повече минути за себе си. Запишете се на спорт, посещавайте масаж на тялото, слушайте любимата музика или просто се разхождайте сред природата. Не позволявайте на стреса да наруши нормалния ритъм на живот.