Всяка добавка към вашата храна е важна, защото тя прави менюто ви по-здравословно. Каперсите са едно екзотично допълнение към кухнята ви, което освен, че дава по-различен вкус на ястията, които приготвяте, има и много ползи за здравето.

Както други растителни храни, така и тези малки топченца са богати на фибри. Фибрите дават усещане за ситост, предотвратяват запека и в същото време добавят малко калории към менюто ви. Храната богата на влакна се грижи за здравето на сърцето. Добавяйки към салатата лъжица каперси, вие си осигурявате 0,3 грама фибри.

Още по темата

Витамин K

Каперсите съдържат големи количества витамин K. Той е от изключително значение за растежа и здравината на костите и играе важна роля в кръвосъсирването. Витамин K е важен и за растежа на клетките. Една супена лъжица каперси осигурява 2% от дневния прием на витамин K.

Каперсите съдържат желязо

Желязото в организма не само намалява риска от появата на анемия, но и помага на кръвните клетки да пренасят достатъчно кислород, с който да се подхранят тъканите в тялото. Желязото ви дава енергия и помага за клетъчното развитие и растеж. В една супена лъжица каперси се съдържат 0,14 милиграма желязо.

Въпреки ползите, с консумирането на каперси вие увеличавате приема и на натрий. В една супена лъжица от тях се съдържат 238 милиграма натрий. Храните богати на натрий не само че ви карат да задържате ненужни течности в организма, но и повишават кръвното налягане. Консумирайте каперси умерено. Добавяйте ги към салати, паста, пица и други.