Празниците винаги са съпроводени с много близки и приятели, хубава храна и разбира се често и с алкохол. След всеки празник неразположенията са все едни и същи – махмурлук. Всеки има своите методи, които прилага за справяне с неприятното главоболие, умора и понякога гадене. Ето кои са най-често срещаните и доказани методи за справяне с празничния махмурлук.

Останете добре хидратирани. Редувайте храната с напитка, за да намалите махмурлука и да възстановите баланса. Често неразположенията след препиване се дължат именно на дехидратация. Пийте много вода, плодови и зеленчукови сокове и айрян или напитки с високо съдържание на витамин С.

Консумирайте храни, които са богати на протеини, като добавите и малко люто към тях.

Вземете омега-3 мастни киселини под формата на хранителна добавка. Алкохолът причинява възпаление в организма, а е доказано, че полезните мастни киселини могат да го намалят.

Пийте кокосова вода. Свежата и приятна на вкус напитка съдържа електролити, които са открити в човешкия организъм.

Хапвайте банани, те са богати на калий и естествени захари, които помагат да се справите с неразположенията.

Някои хора си помагат като пият студен сок от кисело зеле.

Разбира се, не забравяйте за универсалния лек -шкембе чорбата.

Още по темата

Вземете душ и прекарайте няколко релаксиращи минути в сауната. Високата температура ще помогне на тялото да изхвърли голяма част от токсините.

Избягвайте кофеина. Кафето допълнително ще дехидратира тялото ви и това може да засили главоболието.

Сипете си чаша студена сода и заедно с нея изпийте и един Алка Зелцер. Избягвайте медикаменти за облекчаване на главоболието като аспирина, например.

Спортът също е добра идея. Плуване, лек крос или умерени упражнения във фитнес залата ще помогнат да се възстановите по-бързо.

Много от вас се опитват да оправят махмурлука си започвайки деня с бира или твърд алкохол. Това може да влоши състоянието ви. Вместо това си направете студен доматен сок с целина.