Функцията на щитовидната жлеза влияе на всички процеси в тялото. Рязката загуба на тегло или рязкото му покачване също може да се дължи на нарушена функция на този орган. При пациентите с намалена функция на щитовидната жлеза, често срещан проблем е излишното тегло.

Необходимо е тези хора да се хранят по определен начин, за да намалят натрупването на излишни мазнини, да ускорят метаболизма и намалят задържането на излишни течности. Също така е важно да следят и колко бързо се разделят с излишните килограми, което означава, че трябва редовно да се мерят на кантар за отчитане на килограмите. Вижте още няколко основни съвета, които ако спазвате, бързо ще успеете да влезете във форма.

Йод

Понижената функция на щитовидната жлеза (хипотиреоидизъм) може да доведе до увеличаване на теглото. Това състояние може да се повлияе от увеличаване на приема на йод. Той спомага за стимулирането обмяната на веществата.

Намалява умората, което е често срещано усещане при слабо активна щитовидна жлеза. Въпреки това не бива да прекалявате с консумацията на храни, богати на йод, като орехи, риба и морски деликатеси, водорасли.

Зелен чай

Този чай е богат на антиоксиданти. Наричат го напитка на дълголетието. Добре е да бъде част от вашия ежедневен прием на напитки. Помага при процеса на отслабване, повишавайки метаболизма и изгаряйки мазнини. Съдържа много антиоксиданти, които за бавят стареенето.

Физическа активност

Задължителна е при пациенти с проблемна щитовидна жлеза и наднормено тегло. За да ускорите метаболизма си трябва да правите аеробна гимнастика поне три пъти седмично. Това не само ще повиши тонуса ви и ще засили имунната ви система, но и ще помогне за регулиране на хормоните, отделяни от щитовидната жлеза.

Сушени смокини

Сушените плодове, и особено смокините, се препоръчват при проблеми с щитовидната жлеза. Те са питателна храна, богата на фибри. Подходяща е за бърза закуска между храненията или когато искате да хапнете нещо сладко. Въпреки това не прекалявайте и с техния прием.

Горски плодове

Въпреки че сега по-трудно можете да ги намерите в пресен вид, горските плодове като ягоди, малини, боровинки и къпини са чудесни за изгарянето на излишните калории.

Пълнозърнести храни

Те са един от най-големите източници на фибри. При забавена функция на щитовидната жлеза е хубаво да направите част от вашата здравословна диета и пълнозърнестите храни. Най-добре се възползвайте от техните полезни съставки в сутрешните закуски.

Още по темата

Зеленолистни зеленчуци

Те са идеалната нискокалорична храна, която помага да загубите излишните килограми. Консумирайте повече броколи, зеле, боб, ряпа, спанак и други.

Пийте много вода

Недостатъчният прием на вода е една от най-честите причини за задържането на излишни течности в тялото, което се отразява и на метаболизма. Приемането на достатъчно количество вода ще помогне на тялото да остане добре хидратирано, ще намали подпухналостта и подуването и ще подобри храносмилането.