Редовната физическа активност и здравословното хранене са път не само към добрата фигура, но и към добро здраве. Тези, които тренират активно знаят, че не се спортува на празен стомах, но също толкова важно е и какво ще консумирате като храна след тренировка. Има няколко храни, които е добре да избягвате или е хубаво да комбинирате с други.

Сурови зеленчуци

Суровите зеленчуци са изключително важни и полезни, но не са подходящата храна след тренировка, въпреки че тялото ви е загубило голяма част от витамините и минералите. В часовете след тренировка ви трябва храна, която да може да компенсира липсата не само на витамини, но и на други важни хранителни вещества, а зеленчуците, въпреки че са нискокалорични, не работят много добре в тази посока.

Необходимо е в такъв момент да приемате фибри и протеини, за да може да възстановите мускулната тъкан. Ако все пак решите да консумирате зеленчуци, нека да бъдат в комбинация с други храни. Иначе след тренировка, ако усетите глад, може да направите свежо ястие от сурови зеленчуци и хумус или да изядете чаша нискомаслено кисело мляко.

Сладкиши

Тялото се нуждае от полезни влакна и въглехидрати след тренировка, а сладкишите не влизат в групата на полезните храни. Висококачествените въглехидрати са необходими, за да се замени гликогена в кръвоносната система. Защо сладките изкушения не са подходящи след тренировка?

Те са пълни с нездравословни въглехидрати, а също така и със сол, захари, мазнини и други. Освен че са висококалорични, захарта, която се съдържа в тях намалява скоростта на метаболизма, което ще обезсмисли труда ви в спортната зала. Подходяща храна след тренировката е препечена филийка пълнозърнест хляб или шепа сурови бадеми.

Млечен шоколад

По време на тренировка тялото губи захари и е нормално след това да изпитате нужда да хапнете нещо сладко. Млечният шоколад, въпреки че дава енергия, не е подходящ за прием след спорт. Консумирайте пресни плодове или ако все пак ви се хапва шоколад, той трябва да бъде поне със 70% съдържание на какао.

Черният шоколад съдържа голямо количество антиоксиданти, които се борят със свободните радикали и също така действа противовъзпалително, което е добре след интензивна тренировка.

Още по темата

Бързи храни и чипсове

Дори да спортувате четири или пет пъти седмично и да си позволявате да хапвате бургери и картофки, те не са подходящи за консумиране след тренировка. Въпреки че след спорт, освен глад към нещо сладко, усещате нужда да хапнете и нещо солено, консумирането на бързи закуски няма да ви достави полезни мазнини и хранителни вещества, а много въглехидрати и трансмазнини.

Енергийни барове (шоколади)

Тези шоколадови блокчета подпомагат тренировката ви, но те са подходяща храна преди спорт, защото те повишават вашите енергийни нива. Консумирани след спорт те ще забавят метаболизма ви и ако тренирате вечерно време, може да нарушат и качеството на съня ви.

Сода

Студената сода утолява жаждата и разхлажда, но е една от напитките, които трябва да пропуснете след тренировка дори и да е диетична. Газираното само ще ви накара да се чувствате по-подути. За да хидратирате тялото си, пийте повече вода не само след физическата активност, но и по време на нея.

Сирене

Сирената, силно обработени и богати на мазнини, въпреки че са вкусни, не са подходящи за утоляване на глада след спорт. Ако ви се хапва нещо солено или млечен продукт, нека бъде сирене моцарела.

Пържени яйца

Яйцата са чудесен източник на протеини и холин, който се грижи за здравето на сърцето. Но приготвени по този начин не са най-подходящата храна. За да извлечете максимума от тях, трябва да си ги приготвите сварени или да ги сложите сурови към протеинов шейк, ако пиете такъв.

Снимка: Sxc.hu