Стресът, напрежението и хроничната умора могат да бъдат наречени болестите на новия век. Забързаното ежедневие, нездравословното хранене, недостатъчната почивка са само част от предпоставките вие да се усещате по-често уморени. Когато ви липсва енергия и се чувствате мудни най-често си приготвяте кафе напитка, която да ви ободри. Има няколко полезни храни и напитки, които могат да възвърнат вашите сили.

Ядки и семена

Ядките и семената са богати на антиоксиданти, които се борят със свободните радикали. Според проучване на U.S. Agricultural Research Service недостигът на магнезий води до увеличаване на поглъщането на кислород по време на физическо усилие, което кара тялото да изразходва повече енергия и по този начин вие се уморявате по-бързо. Затова щом усетите умора, хапнете шепа тиквени семки, орехи, бадеми или от вашите любими ядки.

Риба

Храните богати на омега-3 мастни киселини също са важни за поддържането на добрия тонус. Всяка риба и морски деликатеси са богати на тези полезни мазнини. Омега-3 мастни киселини може да си набавите и от растителните продукти като авокадо, ядки, семена и други.

Черен шоколад

Тъмните блокчета помагат не само за подобряване на настроението, но и могат да повишат вашата енергия. Британски учени провели експеримент, в който 10 пациенти с хронична умора били разделени на две групи. На първата група давали в продължение на 2 месеца по 45 грама черен шоколад, а на втората обикновен. Пациентите от първата група споделили, че се усещали в пъти по-малко уморени.

Силата на черния шоколад се дължи на полифенолите, които могат да спомогнат за намаляването на нивата на умора и увеличаване нивата на серотонин в мозъка. Освен това черният шоколад в малки количества се препоръчва на бременни и е подходящ и при спазването на диета. Още една причина да го заобичате.

Кисело мляко

Киселото мляко е естествено лекарство за различни неразположения. Кофичка кисело мляко е идеалният начин за набавяне на необходимите количества на калций за деня. Киселото мляко подобрява храносмилането.

Когато имате проблеми с преработването на храната и усвояването на хранителните вещества, това може да е една от причините вие да се усещате по-уморени, особено след обилно хранене в обедните часове. За да подобрите функциите на червата, да се чувствате и изглеждате свежи, щом усетите умора, хапнете натурално кисело мляко или си направете свеж айрян.

Чаша черен чай

Едно добро решение, когато ви липсва енергия е чашата черен чай с парче лимон. Този чай съдържа комбинация от кофеин и аминокиселина известна като L – теанин. Тази комбинация помага да се чувствате по-бодри и енергични.

Храни, богати на витамин С

Витамин с спомага за намаляване нивата на кортизол (известен като хормон на стреса). Консумирайте всекидневно цитрусови плодове, зеленчуци и пресни сокове или взимайте витамина под формата на хранителна добавка.