Разширените вени се образуват в следствие на слабост в стените на кръвоносните съдове. Те се наблюдават по-често при жените, отколкото при мъжете. Освен разширените вени на крайниците, трябва да се обърне внимание и на хемороидите, които също се водят разширени вени, но на ануса и ректума.

Освен медикаментите и мехлемите, които се използват при тези неразположения, храненето е от съществено значение. Липсата на витамини и важни фибри, липсата на физическа активност, нездравословното хранене, консумацията на алкохол, могат да влошат състоянието на пациента.

Споделяме кратък списък с храни и напитки, които могат да подобрят здравословното ви състояние.

Яжте много плодове

Консумирайте всекидневно пресни плодове и особено на закуска. Особено важни са тези, които съдържат витамин С. Той е естествен антиоксидант, който предпазва клетките от увреждане като същевременно увеличава еластичността на клетъчните стени и укрепва кръвоносните съдове.

Ягодите също се препоръчват на пациенти страдащи от разширени вени. Ароматните плодове освен на витамин С, са богати и на танини. Танините спомагат за отпускането на кръвоносните съдове и елиминират риска от съсирване.

Ако обичате малини и боровинки, възползвайте се от техните полезни действия за здравето. Те са с богато съдържание на биофлавоноиди, които са природни съединения, помагащи за укрепване на кръвоносните съдове.

Когато консумирате цитрусови плодове, не премахвайте белите мембрани от тях, защото те също са богати на биофлавоноиди.

Осигурете си достатъчен прием на фибри

Фибрите в ежедневното меню са от голямо значение. Те спомагат за предотвратяването на запека, поддържат дебелото черво здраво, минимизират риска от развитието на рак на дебелото черво и поддържат кръвоносните съдове здрави.

Достатъчно полезни фибри може да си набавите не само от приема на малини, круши, ябълки, но и от царевица, бял боб, авокадо, кафяв ориз, леща, артишок, овесени ядки, грах, броколи, бадеми и други.

Избягвайте консумацията на наситени и хидрогенирани мазнини, както и на излишъка от животински протеини. Тези вредни за здравето на кръвоносните съдове мазнини се съдържат в преработените и мазни храни, в бързите закуски.

Друго, което трябва да избягвате, а често консумирате успоредно с картофките и бургерите са газираните подсладени напитки.

Консумирайте по-често риба. Полезните омега-3 мастни киселини, които се съдържат в нея намаляват възпалителните процеси и се грижат за здравето на кръвоносната система. Консумирайте 3-4 пъти седмично или приемайте допълнително рибено масло.

Избягвайте бялата захар, бялото брашно и белия ориз.

Включете в менюто си повече от :

Чесън и лук, защото те спомагат за разграждането на фибрина. Фибринът е белтък, получен от фибриногена на кръвната плазма, образуващ кръвни съсиреци.

Джинджифил – той ще помогне за подобряването на кръвообращението и потиска ненормалното съсирване на кръвта

Пресен ананас – с богато съдържание е на бромелаин, който спомага за укрепването на вените и капилярите.

Елда тя е с високо съдържание на рутин. Той благоприятства здравето на кръвоносните съдове, подобрява тяхната пропускливостт, намалява риска от образуването на кръвни съсиреци и от появата на инсулт и сърдечни болести.

Още по темата

От напитките особено полезни са :

Зеленият чай – богат е на антиоксиданти, които помагат при разширени вени.

Чай от конски кестен

Тази билка е една от често използваните при разширени вени. Конски кестен може да намерите и под формата на мехлем. Чаят от него ще намали възпалението и болката в краката. Не бива да пиете повече от три чаши на ден от чая, защото в по-големи количества е отровен.

Чай от боровинки

Чаят от боровинки помага при нарушения в менструацията, при менопауза, както и при нарушено кръвообращение и съсирване в кръвоносните съдове. Преди да приемете чай от тази билка е добре да се консултирате с лекар, тъй като тя може да намали кръвната ви захар!

снимки: freeimages