Често се говори за това как е добре да се храним, за да се придържаме към здравословния начин на живот. Много храни биват заклеймени като вредни и респективно изключвани от менюто. Но невинаги това се оказва обосновано.

Наистина ли трябва да повярваме на лошата репутация? Всъщност, има някои храни и напитки, които се считат за вредни, но се оказва, че все пак си заслужава да се консумират от време на време и не са никак нездравословни, стига да са в допустими количества!

Сирене

Сиренето бива сочено с пръст заради наситените мазнини, които съдържа. Обвиняват го за сърдечносъдовите заболявания, лошия холестерол, а солта, която се намира в него пък е виновна за високото кръвно налягане.

Истината е, че сиренето е много богато на калций, витамини А и В12, цинк и фолиева киселина. Всички тези съставки ще допринесат за доброто ви здраве, стига да не се злоупотребява с количеството сирене на ден!

Алкохол

Алкохолът е обявен за вреден, заради многобройните му негативни ефекти. Но е добре да се подчертае, че милионите страдащи хора от последствията на алкохола, са го употребявали в големи количества.

Тук отново значение има количеството. В умерени дози, алкохолът намалява риска от инфаркт, както и намалява мастната тъкан в организма.

Шоколад

За чистият шоколад вече знаем, че е здравословен. Той е богат на антиоксиданти, полифеноли, флавоноиди, които имат редица ползи за сърцето, борят се със стареенето и растежа на туморни клетки, а и подобряват настроението.

Още по темата

Кокосово масло

Хората, които избягват олиото, странят и от кокосовото масло. Но то е богато на ненаситени мазнини и е полезно за хора със сърдечносъдови заболявания. Освен това има антивирусно, антибактериално, противовъзпалително и антимикробно действие. Понижава холестерола и е полезно за кръвоносните съдове.

Кафе

Кофеинът се сочи като вещество, към което хората лесно могат да се пристрастят. Но кафето е добър източник на антиоксиданти. 2-3 чаши чисто кафе на ден са добър начин да се предпазите от развитие на рак или поява на сърдечни проблеми, както и диабет тип 2 и 1. Просто ограничете потреблението на захар и мляко!

Сол

Солта е враг номер 1 на сърцето, кръвното налягане, теглото, инсулиновата толерантност и какво ли още не! Не оспорваме този факт. Но все пак в минимални количества тя има и ползи за организма и е необходима!

Нерафинираните морски соли съдържат ценни минерали и незаменими съединения, които подпомагат щитовидната жлеза и ускоряват метаболизма.