Първото нещо, което хората правят, когато искат да отслабнат, е да започнат да тренират. Всъщност, упражненията имат много ползи за здравето на организма, но могат и да се окажат причина за това да не сваляте излишните килограми.

Как е възможно това?

Упражненията и храната

Когато тренирате повече, апетитът ви се увеличава, защото тялото се нуждае от повече енергия. Тоест енергията трябва да дойде от храната. Изборите, които правите в такива моменти обикновено са безкрайно неправилни.

Когато огладнеете прекалено заради тренировката си мислите, че няма значение какво ще хапнете! Дори да е калорично – ще го изгорите. Та нали тренирахте допреди малко!

Да, обаче съвсем не е така! Нездравословната храна се лепи директно върху проблемните зони, заради които сте тичали на пътеката цял час и развалят фигурата ви. Така си казвате, че няма никакъв смисъл от тренирането, а не то е виновно – вие сте!

Консумирате повече калории, отколкото всъщност сте изгорили

Много е важно пресмятането на изгорените и погълнатите калории. Това ще ви даде ясна представа за ефективността на тренировката и диетата ви. Ако тренирате по 10-15 минути на ден, не очаквайте да имате някакъв ефект. Още повече ако си позволявате по някое кексче или парче торта след „изтощителната тренировка“.

Ето и една таблица с това колко време трябва да тренирате в зависимост от това какво сте изяли:

  • Поничка – 30 минути плуване
  • Малък шоколад – 30 минути тичане
  • Цяла пица – 75 минути колоездене
  • Пакет чипс – 80 минути футбол
  • Малка чаша бяло вино – 20 минути аеробна тренировка
  • Една халба бира – 30 минути вдигане на тежести

Още по темата

Виждате, че удоволствията, които си позволявате си имат своята цена. Помислете за останалата храна, която поглъщате през деня. Най-добрият начин да отслабнете е да се упражнявате след здравословна диета.

Интензитет на упражненията

Продължителността и интензитетът на упражненията ви имат огромно значение. Според учените, ако вече сте постигнали ефекта на отслабването е достатъчно да тренирате ежедневно по 20 минути, за да поддържате форма.

Преди това тренировката ви трябва да трае средно по 35-40 минути на ден. За по-издръжливите, разбира се, продължителността може да достигне и до 1 час.