Ако се опитвате да спазвате здравословен диетичен режим, знаете, че не бива да лишавате организма си от важни за здравето храни, включително и от хляб. Сутрешната препечена филийка хляб е идеален старт на деня.

Тя спомага не само да свалите излишните килограми, но и да останете в добро здраве. Но кои видове хляб могат да бъдат наши помощници?

Споделяме кратък списък на тези, които може да включите във вашата диета. Някои от тях могат да бъдат закупени в биомагазините или да си ги приготвите у дома.

Ръжен хляб

В ръженият хляб не се съдържа пшеница. Освен това той има четири пъти повече фибри от белия хляб и 20% по-малко калории. Допълнителният прием на полезни фибри от ръжта осигурява нисък гликемичен индекс.

Това означава, че след неговата консумация ще се чувствате по-дълго време сити и няма да повиши нивата на кръвната ви захар.

Хляб от оризово брашно

Идеален за загубата на тегло, не съдържа пшеница и глутен. С него ще си осигурите повече енергия и много полезни хранителни вещества.

Пълнозърнест хляб

Семената на пшеницата са съставени от трици, ендосперм и зародиш. За направата на стандартния бял хляб се използва само ендоспермът на зърното, което означава, че съдържа 25% по-малко протеини, отколкото ако бъдат използвани всички части на зърното. Освен това, по този начин се губят голяма част от основните хранителни вещества и фибри.

Когато консумирате пълнозърнест хляб вие включвате в менюто си трите части на зърното и гликемичният ви индекс е по-нисък. Някои пълнозърнести хлябове са допълнително обогатени с други видове зърна, семена, ядки.

Хляб с ленено семе

Лененото семе е богато на селен, калий и манган, всички от които са от съществено значение за здравословния начин на хранене и изгарянето на калории. Лененото семе също е с изключително високо съдържание на фибри и незаменими мастни киселини.

Редовната консумация на фибри осигурява нисък гликемичен индекс. С помощта на лененото семе тялото ви ще превръща приетите калории в енергия, а не в мазнини.

Още по темата

Овесен хляб

Консумацията на овесен хляб също запазва нивата на гликемичния индекс ниски. Овесът е с високо съдържание на есенциални мастни киселини, които помагат за намаляването нивата на холестерола. Хапвайки от него вие ще се усещате сити по-дълго време.

Хляб от ечемик

Ечемикът доказано може да помогне за намаляване нивата на кръвната захар. Само една филийка хляб от ечемик може да осигури до 25% от дневния прием на фибри. Рядко може да намерите купешки хляб направен само от ечемик. Обикновено той е част от състава на някои видове хляб, но може да си приготвите домашен.

Снимка: Thinkstock