Кокосовите орехи често са демонизирани, защото съдържат големи количества наситени мазнини, но доказателствата сочат, че те всъщност са изключително полезни в отслабването.

Каква е връзката между кокоса и отслабването?

Съдържат наситени, но полезни мазнини

Кокосовите орехи наистина са изпълнени с наситени мазнини, което им придава лоша репутация, но те всъщност не са нездравословна храна! Видът наситени мазнини в кокоса са главно средноверижните триглицериди.

Те се метаболизират по различен начин в сравнение с другите наситени мазнини. Нашите органи ги използват за енергия като почти не ги съхраняват като телесна мазнина. Те се преработват подобно на въглехидратите, но без да повишават нивата на кръвната захар в кръвта, както правят въглехидратите.

Не изискват толкова ензими за обработка

Кокосовите орехи са лесно смилаеми и се нуждаят от по-малко ензими. При обработката им се усвояват важни витамини, минерали и основни хранителни вещества. Този процес поддържа по-продължително усещане за ситост, което намалява пристъпите на рязко огладняване.

Още по темата

Повишава добрия холестерол

Кокосовото масло повишава нивото на добрия холестерол (HDL) в тялото и спомага за намаляване на мазнините в областта на корема и талията. Натрупването на мастна тъкан в тази област е сигнал за абнормално затлъстяване и е рисков фактор за поява на диабет, инсулинова резистентност и диабет тип 2.

Изследванията са установили, че хората, които консумират повече кокос, имат намален риск от поява на сърдечносъдови заболявания и затлъстяване.

Хидратира

Кокосовата вода е напитка за здраве, която е идеален начин за хидратиране на тялото. Освен това тя е добър диуретик, който очиства тялото от токсините.

Ясно е, че надали ще започнете да ядете току-така кокос. Как тогава да го внесете в менюто си?

  • Добавете кокосово масло в балансираната си диета. Това е дългосрочен план за загуба на тегло и носи незаменими ползи за здравето.
  • Използвайте за готвене именно кокосовото масло, вместо традиционното олио. То ще покрие всичките ви готварски нужди.
  • Добавяйте парченца кокос в салатите си – той няма да ги направи сладки!
  • Добавете кокосово мляко към прясната си плодова салата или кисело мляко.
  • Заменете изкуствените натурални сокове с прясна кокосова вода.