Апетитът е основният причинител на наднормено тегло. Той е и най-трудният за овладяване враг на красивата фигура.

Има някои неща, които правят неконтролируемият апетит още по-невъзможен за преодоляване. Какво предизвиква това?

Пропускате закуската

Закуската е може би най-основното хранене през деня. То има за задача да даде хранителен старт на деня, да ви зареди с енергия поне до обяд и да ви даде здравословни вещества. Ако я пропуснете, рискувате целият ви ден от хранителна гледна точка да отиде по дяволите.

Порциите ви са прекалено големи

Колкото по-големи са порциите, толкова повече се разширява стомахът. А това е предпоставка за поглъщане на по-големи количества храна. Сметката е проста – големи количества, големи проблеми с теглото и апетита!

Гладувате

Ако си мислите, че с гладуване се свалят килограми – жестоко се лъжете. Това, което ще направите е да забавите метаболизма. В момента, в който сложите нещо в устата си, организмът ще направи всичко възможно да го складира за после. Ето ви трупане на излишна мазнина и попадане в омагьосания кръг на йо-йо ефекта.

Не заменяте храната, която провокира апетита ви със здравословна такава

Ако успеете да овладеете този порив за „нещо сладко“ и го замените с плод, зърнена закуска или кисело мляко, талията ви ще ви е много благодарна.

Изпитвате вина

Ако непрекъснато изпитвате вина, когато се налага да опитате нещо забранено, като парче торта за рожден ден, например, ще направите неконтролируемия си апетит още по-лош.

Не се мразете, че понякога се налага да нарушите обета за въздържание. Всички го правим, а е и полезно от време на време. Ако не свикнете с тази мисъл, тя ще ви преследва зловещо и ще крие големи рискове от стръвно налитане на забранена храна.

Още по темата

Държите изкушения наоколо

За да се преборите с поривите за похапване, трябва да махнете от погледа си всички изкушения, дори скритите запаси за черни дни. Всякакви бисквитки, вафлички, лакомства, които веднага хващат окото трябва да се скрият.

Освен това избягвайте да купувате подобни продукти. Когато знаете, че те са някъде там в шкафа, рискът от отдаване на изкушението е по-голям.

Правите чести диети

Ако смятате, че диетите с бързи резултати са ефективни и сте техен почитател, рискът от поддаване на апетита е много голям. Когато човек прави драстична диета за една седмица, например, много по-вероятно е да се впусне в гуляй, след като диетата приключи, а и особено ако резултатът е добър.

Заменете драстичните диети с постоянен здравословен начин на живот. По-лесно е за понасяне.