Знаем че редовните физически упражнения са добри и важни за това да бъдем в добра форма и здраве. Често обаче нямаме време да посетим залата за спорт.

Ново проучване показва, че само пет минути на ден бягане (дори на място) може да подобри значително здравето. Вижте пет ползи от петминутното бягане

Намалява вероятността от развитието на сърдечносъдови заболявания

Сърдечносъдовите заболявания са водеща причина за смърт. Само пет минути на ден бягане или аеробни движения са достатъчни, за да намалите риска от появата им почти наполовина.

Редица проучвания са установили, че хората, които редовно извършват физически упражнения, имат по-силни сърца и бели дробове.

Удължава продължителността на живота

Петминутното бягане не само може да намали риска от преждевременна смърт, но в действителност може да помогне да добавите няколко години към продължителността на живота си.

В американско дългогодишно проучване, в което са участвали около 55 000 души, резултатите показали, че тези, които спортуват редовно, живеят средно с три години повече от останалите, които водят застоял начин на живот.

Подобрява кръвното налягане

Не бива да ви изненадва, че щом с 5 минутно бягане на ден може да подобрите здравето на сърцето, ще подобрите и стойностите на кръвното налягане.

Според проучване публикувано в European Journal of Preventative Cardiology, редовният спорт не само регулира нивата на кръвното, но намалява риска от инфаркт и инсулт.

Намалена чувствителност на кръвната захар

Когато тялото ви е прекалено чувствително към спадове и пикове на кръвната захар, вие сте изложени на повишен риск от развитието на диабет.

Пет минути на ден джогинг или друг вид физическа активност може да помогне за намаляване на чувствителността на кръвната захар, дори при хора, които страдат от диабет.

Още по темата

По-добро настроение, умствена функция и здрав сън

Доброто настроение е важно, за да бъдем по-продуктивни и позитивно настроени към живота около нас. Доказано е, че след джогинг човек се чувства не само по-енергичен, но и в добро настроение.

С петминутно бягане всеки ден увеличавате доброто настроение в пъти. Редовната физическа активност може да разреши и проблемите със съня, ако имате такива.

Петминутното бягане не само ще ви осигури добър сън, но според специалисти това е един здравословен начин да подобрите когнитивните функции, както и да намалите риска от появата на когнитивни увреждания.