Предотвратяването на поява на лош дъх изисква специално внимание. Понякога проблемът не се дължи само на влошена устна хигиена, влошено дентално здраве, сухота в устата, диета или прием на медикаменти.

Често в тези моменти ментовата дъвка не успява да се справи с лошата миризма и това поражда дискомфорт при общуването. Добре е да знаете не само как да елиминирате лошия дъх, но и как да предотвратите неговата поява. Ето няколко съвета.

Добавки с цинк

Често срещана причина за появата на лош дъх е недостигът на този така важен минерал. Голяма част от денталните води, които се предлагат са обогатени с цинк. Минералът действа антимикробно и спомага за неутрализирането на вредните микроорганизми.

Освен закупуването на дентална вода за уста с цинк, може да добавите в ежедневното си меню хранителни добавки с минерала или да консумирате повече храни богати на него като тиквени семки, черен дроб, ядки и други.

Когато усетите, че дъхът ви не е свеж, хапнете няколко орехови ядки. Това ще елиминира неприятната миризма.

Доверете се на билките

Лошият дъх нерядко произтича от натрупването на гъбички и токсини в тялото и устната кухина. Затова е добре да направите прочистване на организма не само от вредните и преработени храни и напитки, но и да се доверите на някои много полезни билки като коприва, градински чай, ехинацея, мента, копър, магданоз.

Всички тях може да приемате под формата на чай или да ги сварите като отвара и да изплаквате няколко пъти на ден устата си.

За копривата например, е доказано, че когато се приема под формата на топла напитка, спомага за пречистването на кръвта, елиминира токсините, стимулира лимфната система.

Приемайте пробиотици

Влошеното здраве на червата също може да доведе до появата на лош дъх. Когато храносмилателният тракт е претоварен, в червата има натрупани шлаки, се появяват редица проблеми, като лош дъх.

Още по темата

Хората често подминават проблемите свързани с храносмилателната система. Запекът, подуването и газовете са предпоставка за появата на лош дъх.

За да се погрижите за здравето на храносмилателната система, консумирайте по-често храни, богати на пробиотици като кисело мляко, кисели краставички, напитка с гъба кефир.

Солена вода

В моменти, в които имате нужда от бързо освежаване на дъха, разтворете малко сол в чаша вода, жабурете и си направете гаргара. Хубаво е за тази грижа за устната кухина да използвате хималайска сол.