Започването на деня със замъглен от умора поглед и завършването му с изтощение до припадък е нещо, което много хора изпитват ежедневно. Общо казано това са признаците на хроничната умора и липсата на енергия.

Има няколко неща, които можете да направите, за да се заредите с повече енергия от сутринта до вечерта.

Балансирайте диетата си и се съсредоточете в зеленчуците, плодовете, ядките, зърнените храни и семената

На хората, които не им се е случвало да прекарат седмица в ядене на изброените храни ще им е трудно да повярват с какви големи количества енергия зареждат те. Ако диетата е балансирана, енергийните нива значително се повишават.

Забравете яденето на крак на бърза храна, полуфабрикати и сандвичи.

Колкото повече тренирате, толкова повече енергия ще имате

Противно на схващането, че тренировките изтощават, специалистите са категорични, че физическата активност зарежда с нови сили и енергичност.

Мазнините са полезни в умерени количества

Не избягвайте мазнините. Много хора го правят, защото се плашат, че ще натрупат килограми чрез приема на мазнини. Знаем, че злоупотребата с наситените мазнини също може да доведе до повишаване нивата на лошия холестерол.

Но с полезните мазнини не е така. Не се притеснявайте да хапвате ненаситени мазнини. Наблегнете на мононенаситените и полиненаситените мастни киселини. Те носят енергия на тялото.

Нивата на соли и желязо в организма са по-важни от съдържанието на захари

Известно е, че въглехидратите носят внезапен прилив на енергия. Но дефицитът на желязо в кръвта, към който жените по принцип са склонни, може да ви направи доста уморени и апатични.

Недостигът на витамин В12 също оказва влияние върху енергийните нива.

Липсата на добър сън рано или късно нарушава естествения цикъл

Лягате си късно, ставате рано, въртите се през нощта, ставате до тоалетна, трудно заспивате – всичко това се натрупва и оказва влияние върху бодростта. Мозъкът и тялото имат нужда от непрекъснат 8-часов сън, който да презареди „батериите“ ви.

Още по темата

Смартфонът притъпява ума ви и ви забавя

Ако страдате от липса на енергия, смартфонът ви може да има пръст в тази работа, дори да ви звучи странно. Ограничаването на активностите със смартфона до 15 минути на ден значително подобрява енергийните нива.

Ако не вярвате, можете да опитате.

Установете рутина

Когато организмът свикне с определена рутина, той знае какво да очаква. Стресът влияе изключително негативно на всички равнища. Когато успеете да изградите добра рутина, нивата на стрес значително намаляват. Организмът разпределя процесите си, така че да съумява да работи като добре смазана машина. Вследствие на това енергията ви се повишава.