Здравето и красотата на кожата, косата и ноктите зависят не само от нашите грижи, външни фактори и здравословно състояние, но и от храната, която консумираме.

Тук са 4 незаменими храни, които е важно да консумирате ежедневно, ако искате винаги да бъдете красиви.

Бадеми

Суровите бадеми са изключително полезни и е добре да ги включите към ежедневното си меню. Ядките са богати на витамин Е, естествен антиоксидант, който стимулира производството на колаген и намалява риска от възпаления в организма.

Бадемите съдържат и голямо количество растителен протеин, богат на аминокиселини, които са необходими за подкрепа на синтеза на колаген и укрепване на организма. Също така изобилстват от калций, който осигурява полезни хранителни вещества за костите, косата, кожата, зъбите и ноктите.

Бадемовите ядки спадат и към така наречените алкални храни, които спомагат за детоксикацията на тялото и доброто ниво на pH в организма. И не на последно място, ядките са с високо съдържание на витамин B7 или биотин, който също е необходим за укрепване на ноктите и косата.

Зелени зеленчуци

С настъпването на пролетта имаме възможността да хапваме от полезните листни зеленчуци, с високо съдържание на витамини A, C, E, K, витамини от група В и желязо. Зелените храни като спанак, броколи, зеле, кресон, също съдържат добри количества калций, магнезий и калий.

За да имаме здрави и красиви нокти, коса и кожа, не бива да допускаме дефицит на минерали. Зеленчуците са богати и на вода, което означава, че ще ви поддържат добре хидратирани. Още едно важно условие за повече красота.

Към този букет от полезни храни добавете и зелените водорасли спирулина, които са източник на биотин, белтъчини, желязо и витамин B12. Тази мощна комбинация ще подкрепи растежа на косата и ноктите. Спирулина на прах може да добавяте към вашите здравословни смутита.

Оранжеви храни

Към тази цветна група спадат сладките картофи, морковите, тиквата. Всички те съдържат важният за здравето и красотата на кожата, ноктите и косата витамин А. Тези храни са богати и на витамин C, антиоксидант, който спомага за синтеза на колаген и забавя стареенето. Витамин C, също така действа като антиоксидант, който се бори със свободните радикали.

Още по темата

Тиквени семки

Тъй като на пазара не може да се намери тиква по това време на годината, може да я замените с тиквени семки. Семената са богати на протеини, желязо, магнезий, калий, биотин и омега-3 мастни киселини.

Те също като бадемите са алкални храни. Една шепа на ден тиквени семки (без сол) ще ви даде енергия, добро настроение и ще ви осигури коктейл от полезни витамини и минерали. Тиквени семки може да добавяте към сутрешната закуска, смути напитките, плодовите салати.