Непрекъснато около нас някой е на някаква диета. Отслабването е нещо, към което хиляди хора по света се стремят всеки ден. Борбата е тежка, трудна и неравна. Трябва да се борим не само с храната, която поемаме, но и със самите себе си. Понякога да се изправиш срещу собствения си организъм не е лесна работа.

Опитвали сме какви ли не диети. Някои имат краткотраен ефект, други пък ни задоволяват. Но не всички са еднакво полезни за здравето. А то е най-важното в крайна сметка!

Затова решихме да съберем най-полезното, което може да се извлече от всяка една позната и популярна диета.

Вегетарианска диета

Трудно е да се премахнат всички млечни продукти от диетата на човек. Вегетарианците си позволяват някои млечни или животински продукти. Но като цяло много от тези изделия са пренебрегвани.

Веганите пък напълно ги изключват от менюто си. Това, разбира се, има вредни ефекти върху организма, защото колкото и заместители да съществуват, хранителните вещества, добити от различни източници се различават малко или много.

Хубавото на вегетарианската и веганската диета е, че при тях се набляга на плодовете и зеленчуците. Това помага за намаляване общата киселинност на тялото и поддържането му в по-алкално състояние. По този начин се намаляват нивата на кръвното налягане и холестерола.

Безглутенова диета

Безглутеновата диета обикновено се препоръчва за хора, които страдат от цьолиакия или непоносимост към глутен. Въпреки това мнозина се обръщат към нея без да имат това страдание, защото изключването на хляба и тестените изделия има благотворен ефект върху фигурата.

Да се намалят или изключват тестените храни е трудно, но хубавото е, че можете да се постараете просто да ги намалите драстично или поне силно рафинираните такива. Наблягането на киноата, кафявия ориз, лимеца е здравословна алтернатива, която безглутеновата диета дава.

Средиземноморска диета

Средиземноморската диета е една от най-полезните, според специалисти. В нея се включват прекрасни продукти, които носят на организма само съществени хранителни вещества.

Основен постулат на средиземноморската диета е да се набляга на растителната храна и полезните мазнини. Така че, ако включите трайно зехтина, маслините и ядките в дневното си меню, ще извлечете най-полезното от тази диета.

Още по темата

Палео диета

Палео диетата или диетата на пещерния човек включва храни, които са яли нашите предци – плодове, месо, зеленчуци, семена.

Така че, хубавото на тази диета е премахването на преработените храни от менюто. Наблегнете на по-постните протеини под формата на ядки, бобови култури, яйца, риба, бяло месо.

Диетата на Аткинс

За тази популярна диета има противоречиви отзиви. При нея се ограничава приемът на въглехидрати и се набляга на протеините. Вместо да премахвате всички въглехидрати, можете да ограничите или изключите преработените рафинирани захари.

Вместо това яжте повече плодове и зеленчуци. Диетата на Аткинс препоръчва яденето на 5 порции зеленчуци на ден, но и 2-3 са предостатъчни за здравето на организма.