Колко често пропускате закуската? Ако сте от онези, които все пак хапват нещо бързо преди да поемат към задълженията си, вижте на какво е важно да обърнете внимание. Първото хранене за деня е най-важно, затова трябва да бъде и максимално здравословно. Допускаме ли грешки при приготвянето на закуската? Вижте в следващите редове.

Не приемате достатъчно протеини

Купичка овесени ядки с мляко е една от най-често препоръчваните здравословни закуски от специалистите. Протеините се усвояват по-бавно от организма.

Ето защо, ако закуската ви е бедна на протеини, вие ще огладнявате много по-бързо. Ако не обичате вкуса на млякото, не забравяйте, че към здравословния сандвич може да добавите 1-2 сварени яйца, да си направите сандвич с фъстъчено масло и пълнозърнест хляб.

Твърде малко фибри

Колкото повече захар има във вашата закуска (така например, ако закусвате със сладкиши, палачинки и т. н.), толкова по-бързо ще почувствате глад. Фибрите се грижат за това нивата на кръвната захар да останат стабилни, да не страдаме от запек и да бъдем сити до обяда.

В закуската ви винаги трябва да има храни, които да ви донесат поне 5 грама фибри. Хапвайте овесени ядки, към тях добавете пресни ябълки, ягоди, счукани семена от чия и ленено семе.

Не приемате достатъчно полезни мазнини

Бедната на мазнини храна може да ви накара да огладнеете много преди обедното хранене. В закуската ви винаги трябва да има ядки, мляко, няколко парченца авокадо, умерено количество фъстъчено масло и други източници на полезни мазнини.

Още по темата

Закуската ви е оскъдна

Парче плод е богато на фибри, витамини и минерали, но това не е достатъчно за първа закуска. Сутрешното хранене е добре да съдържа около 300-400 калории. Плодовете оставете за леко хапване преди обяда и в следобедните часове.

Закусвате твърде късно

Закуската трябва да се приеме около час след ставане от сън.

Късното хапване ни кара да огладняваме. Една от основните цели на сутрешното хранене е да ни даде енергия за дълги часове, да се усещаме сити и да не прибягваме до консумацията на вредни храни.

Снимка: istock