Перфектната фигура е нещо, към което се стремим през цялата година и особено през летните месеци. Водени от желанието да бъдем красиви, да се храним здравословно и да спортуваме за здраве и красота, се срещнахме с Ренета Чардакова.

Тя е перфектна до последния мускул на тялото си. Има фигура на богиня, но въпреки това с което се занимава, е успяла да запази своето нежно и женствено излъчване.

Ренета е републикански шампион на Държавното първенство по културизъм за 2015 г. в категория Бикини фитнес за девойки над 163см, вицешампион на Балканското първенство за 2015 г. и има постигнато трето място в квалификацията за Европейско Балканско първенство в категория Бикини фитнес жени над 169см.

Ето какво сподели тя с нас за себе си, храненето и спорта.

Разкажи ни малко повече за себе си и за това, с което се занимаваш.

Състезавам се в категория „Бикини фитнес“ и работя като фитнес инструктор. В началото на 2014 година открих фитнеса и той се превърна в моята страст и начин на живот. През пролетта на 2015 г. направих своя дебют и на професионалната сцена и получих няколко отличия.

Как се храниш, за да поддържаш тази перфектна фигура? Какво може да те изкуши като храна?

Всички се стремим да бъдем здрави, енергични и да изглеждаме добре. Аз уважавам тялото си и се стремя да се храня здравословно. Режимът ми е разнообразен и зависи от това дали съм в основен или предсъстезателен период, който е изключително стриктен. През останалото време се опитвам да устоявам на изкушенията – най-вече на шоколада.


Как минава един твой ден?

В ден като този – динамично, ползотворно и много добре организирано. По-голямата част от деня прекарвам във фитнес залата. Тренирам всеки ден. Обичам работата си – разнообразна е, динамична, в изключително приятна среда. Свободното си време прекарвам с приятели и разтоварващи забавления.

Кои са най-честите грешки, които допускаме, когато искаме да отслабнем?

Истината е, че добрият и дълготраен резултат се постига само чрез правилно хранене и активен начин на живот. Много мъже и жени прилагат агресивни диети с гладуване или консумиране само на определени храни.

Да – те дават бърз резултат, но той е само временен, защото с гладуването изгарят мускули и мазнини от тялото си, а когато се върнат на стария си режим на хранене, стават пак същите или по-зле отпреди. Затова не гладувайте, а се хранете здравословно, спортувайте, движете се, живейте, не мързелувайте.

Кои храни и напитки са подходящи преди и след тренировка и кои да избягваме?

Когато човек се храни правилно, той има достатъчно енергия, за да спортува активно и качествено. Както е важно храненето преди спорта, така и след него – за възстановяването на мускулите и получаване по-голяма издръжливост.

За целта са подходящи богатите на белтъчини ястия, от които мускулите се нуждаят преди и след тежка тренировка. Запасите от комплексни въглехидрати преди спорт служат за набавянето на повече енергия, а след него са изчерпани и трябва да се възстановят.

От напитките най-полезно е пиенето на вода, вода и само вода! Тя е необходима за поддържането на водния баланс и хидратирането на организма по време на тренировка.

Какви витамини и минерали трябва да приема всяка спортуваща жена?

На пазара съществуват много видове комплексни формули с витамини и минерали с добавени специални съставки, които да спомогнат в грижата за здравето на дамите. Едни от най-важните са: витамин А, витамин D, витамини от групата на витамин B, витамин C, витамин E, минералите калций, магнезий, желязо и фосфор.

Как да стегнем дупето и бедрата за 30 дни в домашни условия? Има ли универсално упражнение, което да правим?

Ако сте упорити и отделяте около 30 минути на ден, само след месец ще забележите очевидна разлика във вашите бедра и вашето дупе. Домашните упражнения не изискват никакви специални умения или уреди. Любимо мое универсално упражнение е клекът. Важно е да се изпълнява правилно и динамично, с повече серии и повторения.

По колко пъти на ден трябва да се храним, ако искаме да бъдем в добра форма?

Колкото и странно да звучи, ако искаме да отслабнем трайно и качествено, трябва да се храним редовно и често (на всеки 3-4 часа), без да преяждаме – когато не го правим, метаболизмът се забавя, а с това и процесът на преработка на поетите хранителни вещества.

Има ли универсална диета, която може да помогне на всеки да свали излишното тегло?

Най-добрият, най-точният подбор на елементите в едно здравословно хранене е нещо индивидуално. В момента, в който правилното хранене стане част от вашия живот, поддържането на топ форма ще се случва естествено и без усилия.

Какво трябва да включва перфектният хранителен план?

Перфектният хранителен режим трябва да съдържа трите жизненоважни за тялото макронутриента – протеини, мазнини и въглехидрати. Правилното им комбиниране, в зависимост от собствените ви нужди и цели, ще доведе до желания резултат. Набавяйте необходимите витамини и минерали, приемайте повече фибри и пийте достатъчно количество вода.

Ключът към успеха е ограничаването на така наречените „забранени храни и напитки“ – тестени и захарни изделия, шоколад, пакетирани и канцерогенни храни, алкохол и газирани напитки. Опитайте се да се храните често и в по-малки количества.

Пожелание към читателките на Az-jenata.bg...

Скъпи дами, повярвайте в себе си! Направете правилен и здравословен избор за вашето тяло. Бъдете здрави, щастливи, енергични и упорити.

Снимки: Личен архив