Казват, че захарта е една от най-вредните храни, предизвикваща редица възпалителни процеси в организма, които биха могли да отключат на по-късен етап и сериозни заболявания. Освен че трябва да внимаваме с количеството на консумираната захар, важно е да обърнем внимание и на това колко сол консумираме дневно.

Според Световната здравна организация дневният прием на сол трябва да бъде по-малко от чаена лъжичка. Има няколко чудесни подправки, които могат успешно да заменят голяма част от солта в ястията. Запишете си ги!

Семена от слънчоглед

Хапвайте всеки ден по една пълна шепа сурови слънчогледови семки. Те са богати на витамини Е и В1, а само 100 грама от семената отговарят на ежедневните нужди на организма за манган, мед, магнезий, натрий, фосфор и витамин В6. Техният леко солен вкус ги прави здравословен заместител на солта.

Чесън

В сезона на настинките и грипа е добре да засилите имунитета си, хапвайки по-често чесън. Може да използвате скилидки или чесън на прах, когато приготвяте салати, супи и ястия. Ако си спестите слагането на сол в ястията, добавете малко количество чесън, веднага ще усетите леко соления му вкус.

Канела

Въпреки че тази ароматна подправка по-често добавяме към напитки и сладкиши, тя може да бъде добър заместител на солта в ястията. Също така канелата ще спомогне и за регулиране нивата на кръвната захар, които обикновено след хранене са по-високи. Интензивният аромат на подправката е чудесен за овкусяване на пикантни ястия като пиле с къри например.

Още по темата

Кардамон

Кардамонът е подправка от семейството на джинджифила. Има деликатен вкус и аромат и още при първото му вкусване с храната няма да усетите липсата на сол. Също така кардамонът намалява мускулните болки, детоксикира, действа антивирусно и намалява кръвното налягане. Добавяйте от него към ориз, ястия със сос и месо, супи.

Люти чушки

Топлият и пикантен вкус, който оставят лютите чушки, когато ги консумираме, могат да заменят солта в храната. Освен това те имат противовъзпалителни свойства и помагат да изгорим по-ефективно излишните калории.