Диабет тип 1 и 2 са все по-често засягащи населението по света заболявания. Според някои стряскащи данни до 2020 година около половината население на света ще страда от някаква форма на диабет или преддиабетно състояние.

Диабетът настъпва, когато клетките престанат да регистрират произведения от панкреаса инсулин. Първоначалното състояние се нарича инсулинова резистентност, която след време прераства в диабет.

Количеството на глюкозата в организма започва да се натрупва. Следват редица проблеми с органи и системи, пряко повлияни от високите нива на захар.

Какво да направите, за да предотвратите настъпването на диабет или да редуцирате риска от него? Ето и няколко лесни съвета, които да следвате:

Движете се непрекъснато

Движението е един от най-добрите начини за противодействие срещу диабета. Препоръчително е да си правите по една 10-минутна разходка след всяко хранене. Така толерантността на клетките към собствения инсулин се подобрява значително.

Проучванията показват, че леките разходки и упражнения след хранене намаляват доста риска от диабет тип 2.

Правете йога

Според проучванията йогата има много благотворно действие срещу диабета. Йога позите и дишането по време на изпълнението им намаляват нивата на кръвната захар и подобряват значително инсулиновата резистентност.

Във всяка удобна минута правете йога и медитирайте. Можете да го правите дори в обедната почивка за по няколко минути.

Правете силови упражнения и упражнения с тежести

Само една сесия упражнения с тежести или силови упражнения със собствена тежест са достатъчни, за да намалите нивата на кръвната си захар до минимума. Това е така, защото по време на усилена работа мускулите изразходват големи количества глюкоза в нуждата си от незабавен прилив на енергия.

Ето защо не трябва да подценявате упражненията с тежести, а трябва да ги правите по-често.

Още по темата

Не се заседявайте

„Лесно“ е да се каже, особено при професии, чиято работа е предимно свързана с работа с компютър. Почти всички хора знаят колко важно е движението и колко пагубно е продължителното седене.

То затруднява кръвообращението, предизвиква редица заболявания и свързаните с тях усложнения. Освен това допринася за резките скокове в нивата на кръвната захар и трайното им задържане от организма.

Изпълнявайте ежедневно тези съвети, внимавайте какво слагате в устата си и ще задържите диабета възможно най-далече от себе си.

Снимки: iStock