Чувство на умора или повишена активност, неразположения със стомаха, прекъснат сън? Дали вашите хранителни навици се нуждаят от преразглеждане? Оказва се, че това какво консумираме през деня влияе съществено на качеството на съня. Ето четири вредни навика, от които е добре да се отървете.

Вечеряте твърде рано

Може би желанието ви е да не си лягате с пълен стомах или спазвате някаква диета, но ако вечерята ви е към 17-18 часа, а заспивате към полунощ, има риск да ви се дояде в неподходящ час или да не можете да заспите от глад. Коригирайте това, като хапнете нещо малко преди сън, което да не е с повече от 250 калории.

Свеж зеленчук, ябълка, банан, чаша прясно мляко (изберете само едно от изброените и не смесвайте храните). Протеините в млякото например ще помогнат на тялото ви да се отпусне и да се подготви за съня. Ако хапнете обилно преди сън, рискувате да влошите храносмилането си. Затова нека има баланс.

Пиете кафе в късния следобед

Знаете ли, че на организма са му необходими около 6 часа, за да елиминира само половината от количеството кофеин, което сме приели за деня? Това означава, че хубавото следобедно кафе може да ви държи будни през нощта. Кофеинът предизвиква безпокойство при някои хора. Ето защо, ако страдате от проблеми със съня, избягвайте да пиете кафе в късните следобедни часове.

Обилна вечеря

Една от най-честите грешки, които допускаме е да се нахраним обилно малко преди сън. Тогава на тялото му се налага да работи на два процеса – спане и храносмилане, което пречи на заспиването. За да спите спокойно, винаги си приготвяйте по-лека вечеря.

Още по темата

Не консумирате достатъчно храни за сън

Нашите тела се нуждаят от серотонин, но и от важния мелатонин, за да имаме пълноценен сън. Много плодове и зеленчуци могат да спомогнат за синтеза на тези два хормона, като черешов сок, киви, банани.

Бананите съдържат магнезий и калий, които са важни за добрия сън, а черешовият сок по естествен път увеличава нивата на мелатонин и серотонин в организма. Серотонинът ни успокоява щом се отпуснем в леглото, а останалото оставяме на мелатонина. Затова, ако вечер не хапвате от тези плодове, опитайте се да промените това.

Снимка: istock