Страдате ли от депресия? Депресията е една от най-често срещаните форми на емоционално неразположение, чиито симптоми понякога остават незабелязани от нас. От лека до тежка форма на депресия, когато психиката ни страда, страда и цялото ни тяло.

Ежедневният стрес е една от най-честите причини да загубим контрол над емоционалния си баланс.

Ето защо е добре да знаем как да си помогнем или какво да правим като превенция, за да бъдем винаги в хармония със себе си. Споделяме няколко естествени лека при депресия.

Гинко билоба

Позната билка, която не само подобрява паметта, но може да ни помогне и емоционално да се чувстваме по-добре. Според последни проучвания, гинко билоба може да бъде ефективна при облекчаване на леки депресивни състояния. Тя е богата на антиоксиданти, които се противопоставят на свободните радикали в организма и на последиците от застаряването.

Свободните радикали могат да влияят неблагоприятно на серотониновите рецептори в мозъка, които са отговорни за това да се чувстваме емоционално добре. От друга страна гинко билоба може да спомогне за увеличаване нивата на серотонин и да намали депресивните състояния. Билката може да се приема под формата на чай или хранителна добавка.

Витамин С

Витамин С е мощен антиоксидант, който по-често приемаме, когато страдаме от настинки и грип. Оказва се, че освен за имунната система и синтеза на колаген, този така важен витамин може да ни помогне да преборим депресията.

Той играе важна роля в начина по който тялото ни синтезира невротрансмитера норепинефрин, което засяга нашето настроение.

Ето защо е важно да го приемаме редовно под формата на хранителна добавка или чрез консумацията на цитрусови плодове, ягоди, пъпеш, ананас, чушки, домати, тъмни листни зеленчуци.

Жълт кантарион

Отново позната билка, за която се смята, че може да ни помогне да намалим стреса и депресията. Приеман под формата на чай или хранителна добавка, жълтият кантарион спомага за увеличаването на нивата на биохимикали в организма, които са отговорни за подобряване на настроението.

Но както с останалите билки, така и с тази трябва да внимавате. Едни от страничните ефекти на приема ѝ включват замаяност, сухота в устата и стомашно разстройство.

Акупунктура

Тази източна практика за подобряване на физическото и емоционално здраве, доказано може да подобри вътрешния ни баланс и да ни помогне при депресия. Според проучване проведено в Университета на Аризона, около 75% от жените със симптоми на депресия, които са лекувани с акупунктура са получили облекчаване на симптомите на депресия след осем седмици.

Резултатите от изследването показват, че терапията с акупунктура спомага за освобождаването на някои химикали в мозъка и по-специално норепинефрин, серотонин и допамин – три невротрансмитера, които променят настроението ни.

Витамини от групата В

Един от най-познатите ни витамини от тази група е фолиевата киселина. Обикновено тя се предписва на бременни жени, за да изгради защита върху развиващия се плод от евентуални дефекти на невралната тръба. Оказва се, че фолиевата киселина може да ни помогне да се чувстваме по-добре емоционално.

Още по темата

Другите витамини от групата В, които са важни за нашето здраве и имат положителен ефект върху депресията са тиамин (В1), рибофлавин (В2), ниацин (В3), пантотенова киселина (В5), пиридоксин / пиридоксал / пиридоксамин (B6), биотин (B7), кобаламини (B12 ) и холин.

Приемайки В комплекс витамини, в телата ни се синтезират повече мозъчни химикали наречени невротрансмитери, които помагат за регулиране на настроението ни.

Снимка: istock