Има някои неоспорими фактори, които влияят зле на здравето и функциите на сърдечносъдовата система. Знаем кои са те – затлъстяване, висок холестерол, липса на физическа активност, алкохол, тютюнопушене, високо кръвно налягане.

Има обаче и други, за които може би не сте подозирали, но те също могат да окажат негативно влияние върху здравето на сърцето и кръвоносната ви система.

На каква надморска височина живеете

Според някои изследвания, хората, живеещи на по-голяма надморска височина (между 450 и 2300 м) имат по-нисък риск от сърдечносъдови заболявания, пише Real Simple. За разлика от тях, живеещите на нивото на морското равнище са по-склонни да развият метаболитен синдром, да имат по-висок холестерол и да имат проблеми с кръвното налягане.

Колко деца имате

Отново според проучвания, жените, които са раждали повече от едно дете имат по-висок риск от някои сърдечни проблеми като предсърдно мъждене, аритмия, инфаркт (или инсулт), тромби или други съдови усложнения.

Дали закусвате или не

Хората, които закусват здравословна закуска редовно имат значително по-ниски нива на сърдечносъдов риск, отколкото онези, които редовно пропускат храненето сутрин и ядат чак на обяд. Тези хора освен, че са предразположени към проблеми със сърдечносъдовата система, могат да отключат и диабет на по-късен етап или да развият метаболитен синдром.

Пушите електронни цигари

Електронните цигари са далече по-опасни, отколкото си мислите. В тях се съдържат големи количества формалдехид и ацетон, които могат да повлияят много негативно на кръвното налягане, да предизвикат образуване на тромби, да ускорят наслагването на плаки по съдовете, причиняващи запушване.

Срамувате се от теглото си

Може да ви се стори странно, но проучванията сочат, че жените и мъжете, които изпитват силна социална тревожност, ако имат наднормено тегло, са няколко пъти по-предразположени към сърдечносъдови заболявания в сравнение с онези, които не отдават толкова голямо значение на този факт.

Още по темата

Вдигане на тежести

Кардио тренировките са полезни за сърцето. Те подобряват сърдечносъдовата дейност и стимулират кръвообращението и обмяната на веществата. Но последните изследвания сочат, че ако неглижирате упражненията с тежести, дори и минимални, това може да повлияе негативно на сърдечносъдовата система. Тоест, силовите тренировки са не по-малко важни за сърцето и съдовете от кардиото.

Комбинирайте двата вида тренировки за най-добри резултати.

Нивото на образование

Едно австралийско проучване показва, че по-образованите хора имат по-нисък риск от инфаркт или инсулт. Учените констатирали, че колкото по-необразован е човек, толкова по-зле се отнася към здравето си, което респективно рефлектира върху сърдечносъдовия риск.

Стрес

Стресът, разбира се, е бич номер едно. Внезапните стресови ситуации, както и хроничния ежедневен стрес и напрежение повишават значително риска от сърдечносъдови инциденти.

Снимки: iStock