Ако сте решили да ставате веган, не сте застраховани от някои често срещани грешки при мнозина любители на растителната храна. За да не ги допускате, запознайте се с тях:

1. Недостатъчно разнообразие в консумацията на храна.

Когато решите да станете веган е важно да не се фокусирате само в определени храни и да наблягате на тях. Щом сте изключили всичко животинско (месо, млечни и животински продукти), тялото ви ще има огромна нужда от хранително разнообразие. Стремете се да се храните с различни продукти при всяко хранене. Само така ще поддържате организма си в здравословен баланс.

Лесно отслабване с диетата Веган до 6

2. Обсебване от протеините.

Много вегани се обсебват от мисълта непрекъснато да си набавят растителни протеини, с които да заместят липсата на животинските. Все пак, всички са наясно, че протеини са нужни на тялото, за да функционира.

Това обаче крие рискове от злоупотреба с тях, а всяко хранително вещество в повече не е полезно. Пък и трябва да се има предвид, че протеините, макар и растителни, са по-калорични. Ако наблягате предимно на тях ще качите излишно тегло.

3. Консумация на твърде много заместители на месо и сирене.

Заместителите на месото и сиренето с всичките му вариации се правят най-често от соя. Според множество изследвания соята донякъде е канцерогенна. Това, че заместителите не са от месо не означава автоматично, че са безвредни.

4. Консумация на пакетирани, готови храни.

Съществуват множество нездравословни вегански готови храни, които трябва да бъдат избягвани досущ като стандартните такива. Те са не по-малко вредни, защото съдържат изкуствени подобрители, сгъстители, оцветители, есенции и Е-та, които влошават здравословното състояние и могат да причинят редица заболявания.

Какво трябва да знаете преди да станете веган?

Още по темата

5. Злоупотреба с веган десерти.

Веган десертите са много вкусни и често почти по нищо не се различават от стандартните такива. Ето защо някои новобранци във веганството злоупотребяват с веган торти, сладоледи, бисквитки, пайове, понички. Не млякото или яйцата в тези продукти ги правят вредни, а всички изкуствени заместители и захари, с които са препълнени.

6. Отказът от ходене на лекар, защото веганството е лек само по себе си.

Много хора залитат в тази посока – отказват се от медицински прегледи, изследвания и консултации, защото са дълбоко убедени, че щом вече са вегани, здравето им ще бъде непоклатимо.

Това не е вярно. Задължителните изследвания важат за всички хора, особено ако са се отказали от определени хранителни вещества.

7. Недостатъчно калории.

Някои вегани наблягат единствено на зеленчуците. Те са бедни на калории, което в дългосрочен план може да доведе до сериозна липса на енергия, но и до по-негативни състояния.