Дефицитът на цинк има влияние върху настроението и психичното здраве. Той, както и магнезият, витамин D и витамин В12, имат пряко отношение към тревожността, депресията и синдрома на дефицит на вниманието и хиперактивност.

Признаци за дефицит на важни хранителни елементи

Тези минерали играят много важна роля за психичното състояние. Доказано е, че недостигът на цинк води до промени в хипокампуса и префронталния кортекс на мозъка. Това изменя активността на мозъка и може да доведе до възпаления, прекомерно натрупване на свободни радикали и оксидативен стрес.

Кои са симптомите на дефицит на цинк?

  • слаба имунна система
  • акне
  • екзема, псориазис
  • хипотиреоидизъм
  • депресия
  • загуба на апетит
  • загуба на вкусови усещания
  • затруднения с вниманието
  • агресивни изблици
  • чупливи нокти, бели петна по тях
  • лоша телесна миризма
  • косопад
  • умора
  • бавно зарастване на раните
  • тревожност
  • надбъбречна умора
  • психиатрични разстройства – деменция, психотични разстройства, биполярно разстройство

6 скрити признака на дефицит на калий

Още по темата

Кои хора са с най-голям риск от дефицит на цинк?

  • вегани, вегетарианци
  • възрастни
  • атлети, които се изпотяват прекалено
  • бременни
  • страдащи от хронични стомашно-чревни заболявания
  • хора в хроничен стрес
  • травми, операции, изгаряния
  • цьолиакия
  • прекалена консумация на зърнени храни

Освен компенсирането с хранителни добавки, съдържащи цинк, можете да наблегнете на хранителните продукти, богати на този така важен минерал. Сред тях са телешко, яйца, морски дарове, бобови, спанак, стриди, тиквени семена, грах, сусам, лимец, бразилски орехи, бадеми, орехи.