Недохранването е опасно за здравето, защото организмът започва да страда сериозно от различни дефицити. Може да звучи странно, но недохранването не се наблюдава само в следствие на гладуване. Изследванията показват, че храненето с нездравословна храна причинява дефицити на важни хранителни вещества, което има своите прояви. 

Липсата на енергия е един от първите сигнали, че нещо в храната ви липсва. След това обаче в огледалото ще започнете да виждате различни тревожни признаци. Кожата, косата, ноктите започват да повяхват. 

Кои са най-тревожните симптоми на хранителни дефицити, проявяващи се по кожата?

Признаци за дефицит на важни хранителни елементи 

1. Суха, лющеща се кожа.

Болезнената суха и цепеща се кожа, особено когато не е в зимни условия, е сигнал за драстична липса на омега-3 мастни киселини. Те са основната хранителна съставка, необходима на клетките за нормалното им делене и функциониране. 

2. Неравномерен тен, бледи петна по кожата.

Прекалено светлите участъци по кожата обикновено се свързват с дефицит на желязо. Анемията причинява светли, понякога дори почти прозрачни кожни участъци, най-вече на местата, където кожата е тънка – около клепачите, устните. 

3. Напукани и болезнени устни.

Ако посягате често към балсама за устни, но той не ви помага, това е сигнал за дефицит на рибофлавин или витамин В2. Този дефицит предизвиква напукване на устните, цепване в ъгълчетата им, болезненост, зачервяване около устата. Ако не се лекува, проблемът може да стане по-сериозен. 

4 симптома на дефицит на витамин Е

Още по темата

4. Упорито акне.

Смята се, че някои храни могат да предизвикат акне или да усложнят симптомите му. По същия начин могат да се появят и хранителни дефицити, причиняващи упорито възпалено акне. Ако страдате от дефицит на омега-3 мастни киселини акнето ви може и да се окаже симптом. 

Тези полезни мастни киселини поддържат здравословната липидна обмяна, която е в основата на този кожен проблем. 

5. Трудно зарастващи рани.

Затрудненото зарастване на раните може да е сигнал за диабет, но може и да подсказва за липса на достатъчно протеини в храната.