Чесънът е чудесен натурален начин да се предпазите от редица заболявания и инфекции. Неслучайно го наричат природният антибиотик. Чесънът съдържа активни вещества, които подобряват здравословното състояние и регулират важни процеси в тялото.

Кои са основните ползи от консумацията на чесън, заради които да го включите активно в менюто си през този есенно-зимен период?

1. Съединението алицин в чесъна има мощни лекарствени свойства.

Алицинът се съдържа не само в чесъна, но и в лука и праза. Той дава характерния мирис на чесъна и лука в зависимост от концентрацията си в различните растения.

10 здравословни ползи от мангото

Древните китайци, римляни, вавилонци, египтяни и гърци са били много добре запознати със свойствата на алицина. Те са го използвали в традиционната си медицина за лечение на различни инфекции.

2. Чесънът е много богат на важни витамини и минерали.

Чесънът е много хранителен и богат на полезни вещества като едновременно с това е беден на калории. Той съдържа големи количества манган, витамин В6, витамин С, селен, фибри. В по-малки количества в него се срещат още калций, мед, калий, фосфор, желязо и витамин В1.

3. Чесънът повишава имунитета.

Редовното ядене на чесън и добавянето му към различни ястия повишава имунитета. С натрупването чесънът прави имунната система по-силна и устойчива на вирусни инфекции.

Според изследванията консумацията на чесън може да намали броя на настинките за година с до 63%.

4. Активните съставки в чесъна намаляват кръвното налягане.

Високото кръвно налягане е сред бичовете на съвременното ежедневие. Освен с традиционни лекарства, то може да се контролира и с екстракт от чесън, който според изследванията за период от около 6 месеца регулира кръвното налягане.

5. Намалява холестерола.

Благодарение на активните си съставки чесънът спешно понижава нивата на холестерола и триглицеридите в кръвта. Това намалява риска от поява на сърдечносъдови заболявания.

6. Съдържа множество антиоксиданти.

Антиоксидантите в чесъна имат мощното свойство да намаляват риска от деменция и болестта на Алцхаймер, показват изследвания. За тях, както и за други дегенеративни заболявания, оксидативният стрес оказва огромно влияние. Чесънът успява да се бори с него успешно.

10 супер ползи от шипката

Още по темата

7. Помага за детоксикирането на организма от тежки метали.

В тялото могат да се натрупат вредни тежки метали, които да предизвикат сериозни заболявания. Редовната консумация на чесън помага за извеждането им.

8. Заздравява костите.

Чесънът може да провокира секрецията на по-големи количества естроген, който намалява риска от остеопороза, особено след 50-годишна възраст, когато нивата на този хормон са твърде ниски.

9. Чесънът прави ястията превъзходни на вкус.

Не се плашете от лошия дъх, който чесънът причинява. Не пропускайте да го добавите към любимото си ястие, защото има много ползи, от които тялото ви има нужда.