Знаете ли, че за час плуване може да изгорите около 500 калории? Освен това, тази физическа активност не натоварва ставите, подобрява мускулния тонус и е полезна за здравето на сърцето. Ако сте любители на джогинга, вижте няколко активности, с които може да изгорите повече калории, отколкото с бягането.

Скачане на въже

Любимото ни занимание като деца може да помогне да изгорим доста калории, докато се забавляваме. Може да отнеме време докато свикнете с тази физическа активност, но тя е отлично кардио и с нея може да изгорите приблизително 720 калории за час.

Разбира се, изгарянето на калории зависи до голяма степен от вашето телесно тегло и интензивността на упражнението. Скачането на въже също така подобрява координацията, баланса и когнитивните функции.

15 съвета за отслабване, от които всяка жена се нуждае

Каране на колело/велоергометър

Хубавото на велоергометъра е, че може да го ползвате през цялата година и да поддържате добра форма. Има много и различни варианти на тренировки в зала, които включват занимания със стационарно колело.

Но дори и да предпочитате да карате в парка, тази физическа активност ще ви помогне да тонизирате мускулите, да намалите риска от рак, инсулт, сърдечни удари, депресия, затлъстяване, артрит. Енергичното колоездене може да ви помогне да изгорите до 460 калории в рамките на час.

Навици, които вредят на сърцето

Танци

Ако обичате да танцувате, това е една добра възможност не само да подобрите вашето настроение, мускулен тонус и фигура, но и да бъдете по-гъвкави, издръжливи. В рамките на час може да се разделите с до 500 калории, което прави тази активност още по-приятна.

Бокс

Боксът е една от любимите физически активности на редица популярни личности. Освен че изгаряте голямо количество калории, тази физическа активност намалява риска от високо кръвно налягане, сърдечни заболявания, диабет и инсулт. Боксът спомага за подобряването на вашата стойка, за укрепването на мускулите и костите. В рамките на час тренировка може да изгорите до 400 калории.

Още по темата

Изкачване на стълби

До стъпалата стигаме само в краен случай, ако не можем да ползваме асансьор. В някои фитнес зали има такъв специален уред, който имитира изкачване на стъпала. В хубаво време може да отидете на някой стадион и да изкачвате стъпалата тичайки с умерено темпо.

Предимствата на това упражнение включват по-добро сърдечно здраве, тонизирани мускули на краката, по-силна имунна система, както и до 600 изгорени калории в рамките на час.