Яйцата често са сочени като виновници за високия холестерол. Хората забравят, че злоупотребяват с далече по-вредни храни, които наистина са в основата на здравословните им проблеми, докато яйцата надали са сред тях.

Чудните ползи за здравето от кашуто

Яйцата са едни от най-добрите източници на протеини. Препълнени са с всички нужни за развитието на живота хранителни вещества. Богати са на витамини А, D, В12 и холин. Те са много добър средство да останете сити, да сте се сдобили с необходимите трудно набавяни от други храни вещества, но и да не трупате излишни килограми, стига да не злоупотребявате с количествата.

Какво съдържат яйцата?

В едно яйце със средна големина се намират около 70 калории, 0 г въглехидрати, 6 г протеин, 5 г мазнини, 0 г фибри, 0 г захар. Останалото е разпределено между калий, магнезий, калций, желязо, фосфор, витамин В6, витамин В12, витамин А, витамин D. 

Кои са основните здравословни ползи от яйцата?

Здрав мозък и нервна система

Холинът в яйцата осигурява добър контрол на мускулите, регулира нервната проводимост и подобрява мозъчните функции, включително памет и концентрация. Приемът на холин е особено важен по време на бременността с оглед здравословното развитие на мозъка на плода.

Витамин В12 е друго важно хранително вещество, което е от голямо значение за образуването на еритроцити. Този витамин поддържа неврологичните функции в норма и спомага за синтеза на ДНК.

Още по темата

По-лесно отслабване

Изследванията показват, че яйцата са добър приятел в отслабването. Богатото им съдържание на протеини оставя усещане за ситост много дълго време като едновременно с това предпазва от опасните за талията въглехидрати.

Гъбите – супер полезни за здравето

Освен това мазнините в яйцата са много по-полезни от онези в месото.

Намаляват риска от редица заболявания

В яйцата се намират и два много важни каротиноида – лутеин и зеаксантин. Те играят много важна роля в поддържането на зрението в добро състояние. Изследванията сочат, че лутеинът може да повлияе на възприемчивостта и паметовите процеси при децата в училище. Влияе добре и на възрастни.

Здрави кости

Калцият в яйцата е във високи количества, а наличието на витамин D, който рядко може да се набави от храната, подсилва усвояването на важния минерал. Така костите са здрави и плътни.