Всички сме чували термина „суперхрана“. Той се дефинира като полезна храна, която също така осигурява терапевтични ползи и важни хранителни елементи. Има много суперхрани, които можем лесно да намерим и да направим част от ежедневното си хранене.

Споделяме 5, които е добре да има във всеки дом, за повече здраве.

Моринга на прах

Родината на това бързорастящо растение е Индия. Изсушено и направено на фин прах, моринга запазва своите ценни хранителни качества. Консумацията му ще ви осигури витамини, минерали, антиоксиданти, аминокиселини и фитохимикали.

Моринга на прах има противовъзпалителни свойства, може да помогне за понижаване нивата на кръвната захар и холестерола. Може да го добавяте към кисело мляко, смути рецепти. Хубаво е да има мед за подслаждане, тъй като моринга има леко горчив вкус.

Гхи – пречистеното масло с много ползи за здравето

Матча

Уникалният зелен чай матча се отглежда и обработва по различен начин от останалите сортове чай. Матча е богат източник на антиоксиданти и в сравнение с други видове зелен чай той съдържа над 130 пъти повече епигалокатехин галат – вид катехин, за който се смята, че намалява риска от рак.  

Известно е, че пиенето на чайове с високо съдържание на катехини спомага за намаляване на телесното тегло, подкожната мастна тъкан. Редовната консумация на матча ще подобри и паметта ви. Матча може да приготвите като чай, да го добавите към смути, дори да го направите част от вашите рецепти за сладкиши, кексове.

Мака на прах

Коренът на мака е силно питателен, съдържащ много протеини, витамин С и В6, рибофлавин, ниацин, калий, желязо, мед, калций и манган. Мака се използва повече от 2000 години за подобряване на либидото и плодовитостта.

Мака на прах не само ще подобри сексуалното ви представяне, но ще ви даде повече енергия, ще повиши вашата издръжливост, което е чудесно, ако се занимавате със спорт. Също така ще подобри и вашата концентрация. Подходящ е за приготвянето на смути, енергийни сурови барчета или бонбони, овесена каша.

Храни, спомагащи за синтеза на хиалуронова киселина

Куркума

Във всяка кухня трябва да има куркума. Това, което прави тази екзотична подправка толкова ценна за здравето е, че благодарение на куркумина, на който дължи интензивния си цвят, куркумата повишава способността на организма да се бори с уврежданията причинени от свободните радикали.

Също така се смята, че редовната ѝ консумация подобрява мозъчната функция и паметта, намалява риска от рак и забавя процесите на стареене. Куркума може да добавяте към вашите супи, ястия, но и към чаша топло мляко с малко мед.  

Още по темата

Спирулина

Синьо-зелените водорасли са другата суперхрана, която е добре да добавите в кухненския шкаф.
Още през 16 век, ацтеките са консумирали спирулина. Консумацията ѝ ще ви осигури протеини, витамини от групата В, мед и желязо, магнезий, калий и манган.

Спирулина намалява риска от развитието на ракови клетки, като е подходяща и за диетични режими на хранене. Може да добавяте от нея към смутита, фрешове.