Знаете ли, че съществува известна връзка между типовете фигура и хормоните? Промените във функцията на някои важни органи често засягат тялото ни и в резултат трупаме излишни килограми.

Вижте 4 типа фигура и как с хранене и спорт да повлияете благоприятно на организма.

Адреналиново тяло

Адреналиновото тяло се характеризира с широки рамене и силни крака, както и широка талия. Хората с такъв тип фигура по-трудно губят излишни килограми в областта на корема. Ако човек е изложен често на стрес, това стимулира синтеза на хормона на стреса кортизол, поради което се натрупват излишни мазнини около най-важните органи в коремната кухина. Постоянният стрес води до лош сън, слаба памет, наднормено тегло.

Симптоми на адреналиновото тяло:

  • Трудности с пробуждането, дори след 10-12 часа сън
  • Чувство на недостиг на въздух след катерене по стълбите
  • Хронична умора, която не преминава след сън
  • Натрупване на допълнителни килограми около талията
  • Липса на енергия
  • Задържане на вода, дехидратация
  • Апетит за солени храни
  • Колит и други.

Препоръчва се да ограничите консумацията на мазни, сладки и солени храни, тъй като те стимулират синтеза на адреналин – друг стресов хормон.

Консумирайте повече пресни плодове, млечни продукти и пълнозърнест хляб.

Интензивните кардио тренировки могат да помогнат за изгарянето на калориите, които се съхраняват в областта на талията.

3 напитки, които регулират хормоните

Щитовиден тип фигура

Щитовидната жлеза се намира в предната част на шията и синтезира хормони, които контролират обмяната на веществата в клетките.

Следователно, човек, който има проблеми с този важен орган трупа излишни мазнини по цялото тяло, а не само на определени места. Много често този тип фигура се дължи на излишната продукция на женския хормон естроген и забавената работа на щитовидната жлеза.

Симптомите на забавена функция на щитовидна жлеза:

  • Постепенно и постоянно увеличаване на телесното тегло
  • Умора, сънливост през деня
  • Безсъние или затруднено заспиване в средата на нощта
  • Лоша концентрация
  • Запек
  • Косопад
  • Сухота на кожата
  • Задържане на излишни течности
  • Висок холестерол
  • Хронична болка в ставите и мускулите, възпаление

Ограничете приема на храни, като захар, бяло брашно, хляб, тестени изделия и бял ориз. Препоръчително е да включите в менюто си яйца, зеленчуци, пиле, риба и малко количество червено месо.

Плодове са разрешени, но не прекалявайте с консумацията им, тъй като съдържат захари. Най-добрите програми за отслабване са тези съчетаващи аеробни и силови упражнения.

Хранителни навици след 40

Конусовиден тип фигура

Този тип фигура се характеризира с тесни рамене и широки бедра. Нерядко дамите с такова тяло имат проблеми с яйчниците. Когато се наблюдава дисфункция на яйчниците, това води до излишък на хормона естроген, което е и причина за натрупване на излишно тегло в долната част на корема, появяват се бричове, целулит.

Симптоми на дисфункция на яйчниците:

  • Силно изразени неразположения по време на предменструалния синдром
  • Акне
  • Кисти на яйчниците
  • Промени в настроението
  • Запек
  • Нощни изпотявания
  • Циклични болки в гърба, бедрата, коленете
  • Обилна менструация и други

Избягвайте консумацията на чипсове, пикантни храни, масло, десерти, кофеин, мазнини, свинско месо, захар, мазни храни.

Закуската е по-добре да е с плодове и не я прескачайте, нито пък я замествайте само с една чаша кафе. Най-добрите упражнения за този тип фигура са бързо ходене, бягане или бягане с леки тежести, танци, гимнастика и натоварвания за всички мускулни групи. Основното е да се балансира горната и долната част на тялото.

Фигура с изпъкнал корем и слаби крака

Този тип фигура може да подсказва за проблем с черния дроб, който отговаря за храносмилането, имунната реакция и детоксикацията. 

Още по темата


Симптомите на проблеми с черния дроб:

  • Подуване на корема след хранене
  • Запек и хемороиди
  • Неприятен дъх
  • Болка или напрежение в областта на дясното рамо
  • Усещане за тежест в дясната страна около ребрата и други

Избягвайте консумацията на мазни храни, шоколад, алкохол. Включете в менюто си зеле, листни зеленчуци, плодове. Като спортна активност е по-добре да изберете кардио тренировки като бягане и бързо ходене. Аеробните упражнения активират имунната система и повишават издръжливостта. Можете да правите и упражнения за сила, да практикувате йога, пилатес.