Знаете ли, че когато спазвате диета и спортувате, тялото ви се нуждае от баланс между тренировки и почивка, в противен случай се забавяме елиминирането на излишните мазнини. Ако във вашия тренировъчен режим допускате тази грешка, вижте кои други, също забавят отслабването. 

Приемате калориите по един и същи начин

Знаете ли, че всички калории не са равни? Приемането на 100 калории от зеленчуци, чисто месо, риба, не е същото като да ги премете чрез консумацията на сладолед и те нямат същия ефект върху тялото ви. 

Когато искаме да загубим излишни килограми е важно да помислим върху качеството на храната, защото тя пряко влияе върху освобождаване на инсулин в организма. 

Когато има повишени нива на този хормон, не само се предотвратява загубата на мазнини, но също така тялото съхранява допълнително. 

5 комбинации с мед за повече здраве

Видовете калории, които най-много стимулират секрецията на инсулина, са тези въглехидрати под формата на обикновена захар, но също така и от пържени, пакетирани храни, преработени меса. 

Не се съсредоточавате достатъчно върху чистата телесната маса

Намалили сте приема на калории, правите кардио тренировки, но губите бавно излишни мазнини. Може би е добре да се съсредоточите върху увеличаването на чистата телесна маса или тегло без мазнини.

Увеличаването на тази телесна маса, повишава метаболизма, но също така засяга и някои хормони в организма като инсулин, лептин и грелин. Тези хормони „комуникират“ с клетките ви и ги инструктират дали е време да съхраняват мазнини ли да се освободят от тях. 

Как да имате тялото на Емилия Кларк

Правите само кардио тренировки

Много хора, вярват, че кардио тренировките са само тези, които помагат в изгарянето на излишните мазнини.  Но не е така, силовите тренировки са важна част от процеса на редуциране на мазнините. 

Още по темата

Страдате от недоспиване

Недоспиването е една от причините за наддаване на излишни килограми, тъй като то влияе върху синтеза на хормона на глада, наречен грелин. Друг ключов хормон, засяга телесното тегло е лептина. Когато сме недоспали, нивата на грелин се повишават, докато тези на лептина (хормонът, който ни кара да се чувстваме сити) спадат. Това ни кара да се чувстваме гладни и да преяждаме. 

Високи нива на стрес

Стресът предизвиква абсолютен хаос в телата ни и по-точно в нивата на хормоните. Когато сме в ситуации на напрежение, тялото ни синтезира повече кортизол, който провокира желанието ни за  сладки храни. Но, когато нивата на стресовия хормон се задържат високо за дълъг период от време, се покачва и количеството на натрупаните излишни мазнини, особено в областта на талията.